ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI
Bismihi Teâlâ
Lisans-ön lisans programlarına yerleştirmede OBP(diploma notu), asansör görevi görüyor.
Diploma notu, üniversiteye yerleştirmede binde birlik(0.001) etki bile, sıralamayı alaşağı edebiliyor.
Kimisi hilesine hud’asına bakmaksızın beleşçidir.
Yani içten pazarlıklı ‘Gelsin de nereden gelirse gelsin.’ der.
Kimisi şark kurnazlığıyla, ‘istemiyorum, yan cebime koy!’’..
Kimisi de gafildir, ‘Olan bitenin farkında bile değildir.’
Kimisi dürüsttür, ‘’Eğriyle büğrüyle işi olmaz.’’
Doğru tek olduğuna göre, tavrımız, tutumumuz hangisidir?
MEB’in buradaki gayesi, öğrenci ile okul arasındaki etkileşimi zinde tutmak.
Diğer deyişle öğretmeni ve dersi önemsenir kılmak, olabilir.
Yanlış mı, gereksiz mi? Orasına giremeyeceğim.
Önemli olan uygulamadaki hassasiyet ve hakkaniyetli davranma becerisidir.
Ancak bizdeki uygulamalar akıllara ziyan:
Hormonlu notlar, şişirilmiş puanlar.
Özellikle özel okullar bonkör(!) davranıyor.
Haksız mı yani?
Ora, adamın pardon sektörün ekmek teknesi.
Öğretmeni, çalışanı, formatına göre sınav yapsa,
İkinci gün başka kapıya denmez mi?
Patron da öğrenci kaybetme telaşında.
Ölçme değerlendirme ölçütlerine göre sınav yaptırsa, müşteri kaçacak.
Aileler rağbet etmeyecek!
Adam dükkân mı kapatsın(!)?
Neresinden tutsan elinde kalıyor.
İyisi mi alan da memnun satan da…!
Yani yok mu bunun bir çaresi.
Bize de …sür eşeğini Niğde’ye mi düşer?
MEB,
-BİR: Devlet okullarından kaçışlar zirve yapmadan önlem almalıdır.
Ki en güzide okulların başında gelen fen liselerinin son sınıf öğrencileri bile açık liseye kayıyor.
-İKİ: Özel okulların devlet okullarına baskın gelmesine seyirci kalma lüksü olabilir mi?
Kısacası; milyonlarca öğrencinin geleceğini ilgilendiren YKS yerleştirmelerine gölge düşüren, ne varsa söküp atma mesuliyeti vardır.
Son söz: Sakıncalı hale gelen OBP, aparatına ayar vermelidir.
Kalın sağlıcakla.