Bismihi Teâlâ

‘’Kılık kıyafet’’ son zamanlarda kılıktan kılığa,

şekilden şekle, renkten renge girmekten kendini alamadı.

Okulların inisiyatifine bırakıldı olmadı.

Velinin inisiyatifine bırakıldı yine olmadı.

Öğrencinin tercihine bırakıldı hiç olmadı.

Yani bir türlü dikiş tutturulamadı.

Ölçü tutulamadı.

Önü de alınamadı.

Galiba astarı yüzünden pahalıya geldi.

Kılık kıyafet serbestliğinin;

eğitime katkısı ne düzeyde oldu?

öğrenime motivasyon ne derece sağlandı?

Serbest kıyafet öğrencinin okula aidiyeti ve

disiplin kültürüne uyum sağlamasını zorlaştırdı.

Hani ‘’erdem-değer-eylem’’ profilli diyoruz ya!

Kılık kıyafetin küresel ölçekte ahlaki normu yok mudur?

Öğrenim yaşındaki bireylere olan titiz yanı yok mudur?

Örneğin kendi mahrem alanınızda giydiğiniz giysiyi

kamu alanda giymeniz etik olabiliyor mu?

Burada bir laçkalık varsa orada eğitimden bahsedebiliyor musunuz?

Bakanlık okul formalarını zorunlu tuttu. Yeterli midir?

Sosyeteyi memnun eder, etmez beride kalsın.

Son zamanlarda eğitimcilerden gelen büyük eleştirilerden biri de;

Kimi okullarda kullanılan okul formalarının kesimi ve kumaş tercihinin

ahlaki normlara uyumlu olmamasıdır.

Ergenlik çağındaki öğrencilerin bedenlerini teşhir edecek

sokak modasına yakın tasarımlar öğrenciyi okula ne kadar bağlar?

Bu hal öğrenciyi okuldan uzaklaştırdığı gibi,

öğrencileri dikkat dağınıklığa itmesi zor olmayacaktır.

Okul formaları tartışmasında iki denge gözetilmelidir.

-BİR: öğrenciler arasında eşitlik ve disiplinin korunması

-İKİ: Formanın tasarımında toplumsal değeler ve ahlaki normların gözetilmesi.

Sonuç olarak okullar sadece bilgi aktaran kurumlar olarak görülmemelidir.

Aynı zamanda bireylerin kimlik ve karakter gelişimde önemli rol oynar.

Asıl okul formalarının zorunlu olup olmamasında çok

hangi değerleri yansıtacağı üzerinde düşünülmeli.

Kalın sağlıcakla.