Bismihi Teâlâ
2025 LGS’ye 1 milyona yakın öğrenci girdi.
Geçen hafta sonuçlar açıklandı.
Son yılların en son sınavı denildi.
Sınav soruları dudak uçuklatan türdendi denildi vs.
Bu tür merkezi sınavlarda genelde belirleyici olan ders,
“matematik” oluyor.
Matematikten yaban olanın vay haline!
Bu yıl 719 öğrenci tam 500 puan aldı.
Geçen yılın neredeyse 2 katı.
Sınav sonuçları sonrası “şaibe” iddiası malum çevreden
gecikmeden geldi.
Bu çevrenin asıl hazımsızlığı ne diye sorarsanız,
tereddüt etmeden İmam Hatip derim.
Zira bu meşum bir hastalıktır.
Memleket çocuğu arasında ayırım yapmak;
Paranoyak bir haldir.
Gölgeden nem kapmaktır.
Ne yaparsanız yapın yaranamazsınız.
Yine de bilirkişi efendiliğinden taviz vermez.
İmam Hatip ortaokulları
29 ilde,
46 okulda,
63 öğrencisiyle
İlk 719 kişi arasına girdi.
Başka deyişle 63 öğrencisi 500 tam puan aldı.
Büyük başarı.
İmam Hatipler zaten başarılı.
En talihsiz yılları “katsayı zulmünün” olduğu senelerdi.
97 öncesinde de İmam Hatipler başarılıydı.
Katsayı zulmünün kalktığı yıllardan bu yana da başarısını sürdürüyor.
Başarı grafiği giderek artan İmam Hatiplerin varlığı…
Galiba malum çevreye hazmı zor olacak.
Şaibe tantanasıyla polemik oluşturmaları bu yüzden.
Her ilde proje okulları kapsamında “imam Hatip ortaokulları bulunuyor.”
Dolayısıyla ilkokul sonrası bu okullara öğrenciler sınavla alınıyor.
Fenni ve dini ilimlerle öğrenim gören bu öğrenciler,
daha avantajlı konumda oluyor. Zira beyin sürekli zinde…
Kemalist ve laik çevrenin hazımsızlığı buradan geliyor.
Meclis kürsüsünde 85 milyon kişi karşısında,
nasıl oluyor da İmam Hatipler 500 tam puan alıyor demek,
nasıl bir zihniyettir?
Demek ki eğitimde hazımsızlık olmaz demeyin; olur!...
Kalın sağlıcakla…