• DOLAR 34.547
  • EURO 36.015
  • ALTIN 3005.461
  • ...

Geçen yazımızda ‘Bir Cami İmamının Görevleri` başlığıyla İmamların problemlerini dile getirmeye çalışmıştık. Bu yazımızda da ülkemizdeki dini istismarı önlemek için üç önemli kurumun bazı sıkıntılarını dile getirmeye çalışıp bazı önerilerde bulunacağız.

Görmez Hoca`nın da görevdeyken vurguladığı camilerimizin mimari açıdan yetersizliği konusunu tekrardan gündeme getirmeliyiz. Özellikle Cumhuriyetten sonra açılan camilerimiz, mimari açıdan yetersiz olduğu gibi yoğun nüfuslu semtlerde birçok cami kapasitesi halka yetmiyor. Özellikle darbe sonrası 60`lı, 70`li yıllarda yapılan camilerin, hem mimari açıdan hem de kullanışlılık bakımından birçok eksikliği göze çarpıyor.

Dış görünüş bakımından birçok şey yazılabilir ama biz daha çok öze ineceğiz. Camilere ve Diyanete adam yetiştiren merkezler konumunda olan İmam-hatip okulları ve İlahiyat Fakülteleri ise birçok aşılamamış sıkıntıyla baş başa…

Birçok aydının malumudur ki İlahiyat Fakülteleri İslami ve milli değerler açısından toplumu doyurmuyor. Bu fakültelerde okuyan ve mezun olan gençlerimiz, yetiştirilmeden ve İslam`ın özüne göre bir eğitim almadan mezun oluyorlar. Dolayısı ile topluma liderlik ve imamlık yapan insanlar, bir türlü önder ve örnek olamıyor. Bakın geçen sene Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencileri dilekçe toplayıp Dekanlığa vermişler. Konu, ‘`karma eğitim``. Gençler, Kuran-ı Kerim dersi gibi derslerde kız ve erkeklerin aynı ortamda olmasının uygun olmayacağını, bu yüzden hiç olmasa bu tür derslerde karma eğitim verilmemesi gerektiğine yönelik şikâyetlerini kızlı erkekli dile getirmişler. Fakat ne fayda!  Kelime-i Tevhidin dahi kusurlu bir söz olduğunu iddia edecek zihniyette öğretim görevlilerinin olduğu bir ülkede, gençlerimizin derdini kim duyar!? Evet, sapkın düşünceli adamlardan bu ülke çok çekti değil mi?

İmam- Hatip liselerinde şu an karma eğitim yok. Hamd olsun. Hükümeti bu konuda tebrik ediyorum. Her geçen gün liselerde karma eğitime alternatif olabilecek liseler kuruluyor. Çok güzel bir gelişmedir. Ama aynı hassasiyet İlahiyat Fakültelerinde de olmalıdır. Karma eğitim İlahiyat Fakültelerinden kalksın artık. Bunu ben söylemiyorum. Gençlik talep ediyor. İsteyen anket yapıp bu konuyu araştırabilir.

Bir de bu fakültelere atanan Dekan, yöneticiler ve bu fakültelerde görev yapan öğretim görevlileri çok dikkatli seçilmeli ki milletimize imam ve önder olacak kişiler ifsat edilmesin. İlahiyat Fakültelerinin ders müfredatları da gözden geçirilip ıslah edilmeli diye düşünüyorum.

28 Şubat sürecinde kapatılan imam-hatip ortaokulları halen özgül ağırlığına kavuşturulmadı. Özellikle şehir merkezlerinde imam-hatip ortaokulları açılmıyor veya açılsa da başka bir okulun bünyesinde yama olacak şekilde açılıyor. Birçok şehirde imam-hatip ortaokulları şehrin en ücra mahallelerine kurulmuş durumda. Sanki birileri, dolaylı yoldan imam-hatip ortaokullarına kimse çocuğunu gönderemesin de bu okullar boş kalsın ve kapatılsın arzusunda. Bu konuda milli eğitim bütün illere imam-hatip ortaokullarının okul ve imkânlarının iyileştirilmesi için talimat göndermelidir. Ne olursunuz, din düşmanlarından çekinmeyin. Onların itirazlarını bahane edip de milletimizi mağdur etmeyin. Vallahi bu millet en doğal hakları verilirken lütuf gibi göstermeye çalışan yöneticilerden usandı artık. Evet, şehir merkezlerine yakın yerlerde imam-hatip ortaokulları açılmalıdır.

Son olarak mütedeyyin, bilinçli, milletimizin yarınlarını düşünüp dindar bir nesli arzulayan her kardeşimizden ricamız odur ki Allah için çocuklarımızı İmam-hatiplere gönderelim. Çevremizi bu konuda teşvik edelim. Özellikle 5. Sınıfa geçen çocuklarımız ile Liseye geçen gençlerin imam-hatiplere gitmeleri için seferber olalım. Bunu gündem yapalım. TEOG tercihi yapıp da İmam- Hatip yazmamış gençlerimizin İmam-hatiplere nakil alması için bu okulların imkânlarını anlatalım. Teşvik edelim. Zenginlerimiz, zeki çocukların İmam-Hatip liselerine gitmesi için 400 puan ve üzeri alıp da İmam-Hatip tercih edenlere burs versin. Bu konuda STK`LAR ön ayak olmalıdır.

Kısacası gelecekte dindar bir nesil isteyen herkes, bu üç kuruma sahip çıksın. DİYANET, İMAM-HATİPLER VE İLAHİYAT FAKÜLTELERİ.

Selam ve dua ile…