Peygamber sevdalıları Vakfı Siyer Sınav Soruları - 1. Kategori - A KİTAPCIĞI
Peygamber Sevdalıları Vakfı tarafından her yıl Türkiye genelinde yüzbinlerce kişinin katılımıyla düzenlediği Siyer Sınav`ı bu yıl 17 Şubatta (bugün) gerçekleşti.
41. Aşağıdakilerden hangisi Allah için malının, parasının sadakasını vermenin dışındaki sadaka çeşitlerinden biri değildir?
A) Bir Müslümana tebessüm etmek
B) Allah için ağlamak
C) Namaza gitmek için atılan her adım
D) Güzel söz söylemek
42. Peygamber Efendimiz (sav) Bedir Savaşı öncesi ashabına danışmıştı. ’Ey Ashabım! Yüce Allah ikisinden birisini bana vadetti. Ya kervan ya Kureyş ordusu! Kureyş ordusu Mekke’den çıkmış size doğru geliyor! Ne dersiniz? Size kervan mı yoksa Kureyş ordusu mu daha iyidir?’’ dedi.
Bir sahabe ; ‘’Ya Resulallah! Biz sana iman ettik. Seni dinlemek ve itaat etmek üzere sana kesin söz verdik. Ya Resulallah! Sen istediğini yap! Seni hak peygamber olarak gönderen Allah’a yemin ederim ki, sen bize şu denizi gösterip dalsan seninle birlikte biz de dalarız. İçimizden hiç kimse geri kalmaz!’’ dedi.
Verilen bu paragrafa göre aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?
A) Peygamberimiz (sav), sahabelerinden
bir tercihte bulunmalarını istemiştir.
B) Bedir Savaşı öncesinde Müslümanlar
Kendi aralarında konuşmuşlardır.
C) Peygamberimizin (sav) vereceği her
karara sahabeler de uyacaktır.
D) Müslümanların çoğu savaşmayı
değil kervanı istemektedir.
43. Peygamber Efendimiz (sav), peygamberlik ile görevlendirildikten sonra, aşağıdaki ayetlerden hangisinin emri ile Safa Tepesi’ne çıkarak Kureyş topluluğuna seslendi.
A) En yakın akrabalarını İslam’a davet et!
B) Bundan böyle elbiseni temiz tut!
C) Emrolunduğun gibi dosdoğru ol!
D) Rabbinin nimetlerini anlat!
44. Kur-anı Kerim ile ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi doğru değildir?
A) Yüce Allah tarafından Hz. Cebrail
aracılığıyla Peygamber Efendimizin
(sav) kalbine vahyedilen Allah’ın
kelamıdır.
B) Peygamber Efendimize (sav), ayetler
inince vahiy katiplerine yazdırırdı.
C) Kur-an’ı Kerim’i okuyan kim olursa olsun
doğru yolu bulur ve Allah’a iman eder.
D) Kur’an ile amel edenlerin Allah katındaki
dereceleri yüksektir.
45. Aşağıdakilerden hangisi Peygamberimizin (sav) konuşma adabından biri değildir?
A) Hiç kimsenin sözünü kesmezdi.
B) Vurguladığı sözü sadece bir kere söylerdi.
C) Tane tane konuşurdu.
D) Gereksiz yere konuşmazdı.
46. Hz Cebrail’in, Kur’an ayetlerini baştan sona okumak için o yıl iki kez gelmesi Peygamberimizin (sav) vefatının yaklaştığını gösteriyordu.
Kızına şöyle seslendi: “Ey Ümmü Gülsüm Allah’a karşı saygıda kusur etme ve sabırlı ol. Ailemden ilk bana kavuşacak olan sensin.”
Nitekim Medine’de vefat eden Peygamber Efendimizden (sav) yaklaşık 6 ay sonra vefat edip babasına kavuştu.
Yukarıda anlatılan olayda altı çizili ifadelerle ilgili nasıl bir değişiklik yapılırsa yanlışlık düzeltilmiş olur?
A) Medine yerine Mekke yazılmalı.
B) Ümmü Gülsüm yerine Fatıma yazılmalı.
C) 6 ay yerine 6 sene yazılmalı.
D) Cebrail yerine Azrail yazılmalı.
47. Etrafındakilerin “Ya Resulallah, siz de şaka yapar mısınız?” sorusuna Peygamber Efendimizin (sav) cevabı ne olmuştur?
A) Karşıdaki insanı kırmamak şartıyla
herkes istediği gibi şaka yapabilir.
B) Şaka, şeytanın oyunlarından biridir.
Zamanla insanı yalana alıştırır.
C) Evet, ben de şaka yaparım. Fakat şaka
yaparken bile sadece hakikati söylerim.
D) İnsan bir gün mutlaka ölecektir. Öyleyse
şaka yapmak doğru değildir.
48.Yahudi alimlerinden biri olan ve Peygamber Efendimiz (sav) Medine’ye geldiği zaman ona iman eden kişi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Abdullah bin Selam
B) Usame bin Zeyd
C) Huyey bin Ahtab
D) Sa’d bin Muaz
49. Medine'ye hicret eden fakir Müslümanların barınması için mescidin bitişiğinde bir gölgelik yapıldı. Burası aynı zamanda günümüz yatılı eğitim kurumlarına benzeyen bir eğitim yuvasıydı.
Burada barınanlara verilen isim aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ashab-ı Safa
B) Ashab-ı Suffe
C) Ashab-ı Merve
D) Ashab-ı Kehf
50. Medine’de Yahudilere ait bir pazaryeri vardı. Ancak Peygamberimiz (sav), Müslümanlara ayrı bir çarşı ve pazaryeri yapmak istedi.
Bunun en önemli sebebi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yahudileri adaletli olmaya zorlamak
B) Yahudileri Medine’den kovmak
C) Ekonomik açıdan Yahudilere bağımlı
kalmamak
D) Yahudileri Müslüman olmaya zorlamak