• DOLAR 5,7165
  • EURO 6,2917
  • ALTIN 276,662
  • ...

Türkiye gibi idari, siyasi, ekonomi ve eğitim gibi alanlarda sistemi tam oturmamış, gel gitler yaşayan ve artılar eksikler yönüyle arafta olan ülkelerde eleştiriler, tartışmalar ve atışmalar hiç eksilmez.

Yeni bir eğitim öğretim dönemi dün itibarıyla start aldı. Eğitimin niteliği, okul ve araç gereç durumu, müfredat, öğretmen veli öğrenci ilişkisi, ders kitapları ve okul servisleri dahil nasıl olduğu, ne olacağı, ilgili sorunların çözümü tekrar yeni bir tartışmayı beraberinde getirdi.

Bu kadar proje, her yeni eğitim bakanıyla değişen eğitim sistemi, her yıl yenilenen ders kitapları, yapılan ve tadilat gören onca okul ve sayısı yüz binleri bulan eğitimci kadrosuna rağmen eğitim kalitesi sıralamasında 90. sırada olmak anlaşılır gibi değil...

Aslında konuyu konuşan ve tartışan herkes şu noktada birleşiyor. Sistemin değişmesi lazım! Tamam da sistem nasıl değişecek? 

Adeta kutsal halini almış bazı 'tek tipçi' tabular nasıl yıkılacak, yeniden inşaa süreci nasıl olacak? 

Bu ve benzeri sorular ciddi, cesur ve sadra şifa cevaplara ve girişimcilere muhtaçtır.

İlk emri ve telkini "Oku!" olan İslam'ın tabiilerinin %90'ları bulduğu bir ülkede 'oku'muş cahiller, katiller ve ahlaksızlar çıkıyorsa; 'Oku!' telkiniyle ilkokul, ortaokul, lise, üniversiteyi okuyan ama okuma'dan aciz, okuma'ya mesafeli, oku'yanı hor gören bir nesil yetişiyorsa şunlar yapılmadır:

- İlgili ve yetkili herkesin elini taşın altına koyup sorumluluk alması lazımdır. 

- Batı'nın batı'ran eğitim sistemine yüksek sesle bir reddiye geliştirmesi gereklidir.

- Toplumsal dinamiklerimize, inanç yapımıza ve geleneksel genlerimize uyan; nesilleri birbiriyle çatıştırmayan, işlevsel bir sistem şarttır.

- Oluşturulan yeni eğitim sistemi hiç bir şekilde 'ırk, mezhep ve meşrep' ayrımcılığı içermemelidir.

- Aile yapımızı sarsmaya kadar varan 'Toplumsal Cinsiyet Eşitliği projesi' gibi rezil, yıkıcı ve ahlaksız çalışmalara karşı bir set oluşturmalıdır.

- Her cinsiyetin kendi fıtri kodları içinde kendini tanıyacağı ve başarıya ulaştıran kız ve erkek okulları için talebi olmalıdır.

- Vahiy merkezli, kamil insan hedefli bir eğitim sistemi alternatif olarak oluşturulmalı ve geliştirilmelidir.

Yeni eğitim ve öğretim sisteminin bu güzelliklerle bezenmesi umuduyla hayırlı olması temennimizdir.

                                                   Yusuf ARİFOĞLU