• DOLAR 32.224
  • EURO 34.787
  • ALTIN 2459.323
  • ...

EKONOMİ SERVİSİ

25 Mart 2019 Pazartesi günü İzmir’de; Ege İhracatçı Birlikleri,World E-commerce Forum (Worldef), DHL ve Ticimax işbirliğinde düzenlenecek olan “DHL İzmir E-İhracat Konferansı” ile ilgili bilgi vermek amacıyla, Basın Toplantısı düzenleyen Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Zandar, İzmir’in e-ihracat ile öne çıkmasını istediklerini anlattı. E-ticaretin her yıl ortalama yüzde 25 büyüdüğü bilgisini veren Zandar, bugün Türkiye’nin e-ihracatı 500 milyon doları aştı. Toplam ihracat içinde binde 3 paya sahip olan e-ihracatın 2023'e kadar yüzde 5'e çıkacağı öngörülüyor. E-ihracat trenini kaçırmamak için harekete geçtik” diye konuştu.

E-TİCARET 5 TRİLYON DOLARA KOŞUYOR

Dünyada 2014 yılında 1.3 trilyon dolar seviyelerinde olan e-ticaret hacminin 2018’de 2.8 trilyon dolara ulaştığının altını çizen Zandar, e-ticaret rakamının 2019 yılı sonunda 3.5 trilyon doları aşmasının beklendiğini, 2021 yılında ise; global e-ticaret hacminin 5 trilyon dolara yaklaşacağının öngörüldüğünü dile getirdi. 25 Mart 2019 Pazartesi günü İzmir Swissotel’de düzenlenecek olan “DHL İzmir E-İhracat Konferansı”nda e-ihracat konusunda uzman 25 ismin deneyimlerini aktaracağını anlatan Zandar, e-ticarete yoğunlaşmak isteyen herkesi konferansa davet etti. Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Halil Gündoğdu, hem ticaret, hem de üretim yapan firmaların e-ihracat konusuna odaklanması gerektiğini dile getirdi. Gündoğdu, “Gelişmiş ülkelerde toplam alışverişin içinde e-ticaretin payı yüzde 15’e ulaştı ve her geçen gün artıyor. Bizim de daha gidecek çok yolumuz var” diye konuştu.

TÜRKİYE 1,2 TRİLYON DOLARLIK E-TİCARET PAZARININ TAM ORTASINDA

Türkiye’nin toplam ihracatında e-ihracatın payının binde 3 seviyesinde olduğunu ve 500 milyon doları aştığını ifade eden World E-commerce Forum Başkanı Ömer Nart, “Türkiye’nin e-ihracatında ilk sırada ‘hazır giyim ve tekstil ürünleri’ yer alıyor. Tekstili ‘kozmetik’, ‘anne-bebek’, ‘otomotiv-yan sanayi’ ve 'elektronik ürünler’ takip ediyor” dedi. Türkiye ekonomisinin büyümesinde e-ihracatın kilit bir rol üstlendiğini belirten Ömer Nart şunları aktardı: “Türkiye, 831 milyar dolarlık e-ticaret hacmine sahip Asya ile 346 milyar dolarlık Avrupa arasında yer alıyor. Ülkemiz bu iki büyük kıta arasında yeni bir merkez olarak e-ihracat hacmini kolayca artırabilir. Bu amaçla sadece Türkiye’de değil tüm dünyada e-ihracatın önemli paydaşlarını bir araya getirip E-ihracat konferanslarıyla üretici ve perakendecileri bilgilendirmeyi bir görev biliyoruz.”