• DOLAR 32.566
  • EURO 34.958
  • ALTIN 2443.109
  • ...
`Asılsız İhbarlar Gerçek Hastaları Mağdur Ediyor`
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

BİNGÖL- Bingöl Sağlık Müdürü Dr. Cihan Tekin, 112 acil servisinde basın mensuplarıyla bir araya gelerek, 112 servisinin çalışma şartlarını ve sıkıntılarını anlattı.

Son zamanlarda ülkede gerek ulusal basında ve gerekse yerel basında zaman zaman acil sağlık hizmetleri ile ilgili ambulansların olay yerine geç geldiği ve vakaya geç müdahale edildiği ile ilgili haberlerin yer aldığını belirten Tekin, "Sağlık bakanlığı tarafından ülke genelinde acil sağlık hizmetlerinin daha verimli kaliteli ve ulaşılabilir olması, teknik altyapı ve kalifiye personel ile acil vakalara zamanında ve hızlı bir şekilde ulaşımı sağlanması için gerek merkez teşkilatça gerekse il sağlık müdürlüğü olarak gerekli tüm tedbirler alınmıştır.
Komuta kontrol merkezine gelen tüm çağrılar değerlendirilip 1 dakika içersinde ambulans çıkışı yapılır. Olay yeri uzaklığına göre merkezde ilk 10 dakikada, kırsalda 30 dakika içersinde vakaya ulaşılmaya çalışılmaktadır" dedi.

"TELEFONLAR GEREKSİZ YERE MEŞGUL EDİLİYOR"


112 telefonlarının gereksiz yere arandığı ve meşgul edildiği için ambulansların hasta ve kazalara ulaşmasında gecikmelerin olduğunu ifade eden Tekin, şu uyarılarda bulundu: "Hastası olan veya kazaya uğramış vatandaşlarımız komuta kontrol merkezinden yardım isterken sakin bir şekilde olay ile ilgili gerekli olan bilgileri (hasta ve yaralı sayısı, hastaların durumu, olay yeri adresi açık ve net bir şekilde) komuta kontrol merkezine bildirmeliler.
Olay yerine gelen ambulans ekibine yardımcı olarak, zaman kaybedilmeden hasta ve yararlıların hastanelere nakli sağlanmalıdır.


Yardım istreken konuşmalar kısa, net ve anlaşılır olmalı, 112`ye ihtiyaç duyan başka hastalar olabileceği düşünülmelidir. Ambulanslarımızın seyir halinde iken tüm sürücülerin ambulanslarımıza yol vermeleri, ekibin vakaya ulaşım süresini kısaltacaktır. Unutmayın! Yolda gördüğünüz bir ambulans sizin evinize gidiyor olabilir."

"ÇAĞRILARIN YÜZDE 98`İ ASILSIZ ÇIKIYOR"

12 komuta kontrol merkezinin günlük 3 nöbetçi ile 1500 ile 2000 arasında çağrı karşıladığını belirten Tekin, çağrıların yüzde 98`inin asılsız olduğunu söyledi.

Tekin, şunları söyledi: "Günde gelen 2000 çağrıdan ortalama günlük 40 vakaya çıkılmaktadır. Gelen çağrıların yüzde 2`si hasta, yüzde 98`i ise gereksiz aramalardır. Çağrı karşılama için 3 telefon hattımız mevcuttur.


İlimiz, ilçe, belde ve köylerden tüm oparatörler ile 112 acil servis hattı ücretsiz olarak 7/24 saat aranmakta. Gelen tüm çağrılar ses kayıt sisteminde 5 yılı süre ile muhafaza edilmekte. Tüm ambulanslarımızda araç takip sistemi (GPS) mevcut olup ambulanslarımız uydu üzerinden dijital harita ekranından takip edilmektedir. Ağustos ayı ataması ile komuta kontrol merkezine 8 ATT atanmış olup, toplamda çağrı karşılayıcı personel sayısı 19 olmuştur."

"İSTASYON SAYISI ARTTI"

112 acil sağlık hizmetlerinde görev yapan istasyon sayısının 2009 yılında 6 tane olduğunu belirten Tekin, bu sayının 2010 yılında 11`e, 2011 yılında da 14`e çıktığını söyledi. Tekin, ayrıca 24 tane kara ambulansı ve 7 tane kar paletli ambulans olmak üzere 31 ambulans ile hizmet verdiklerini söyledi.


12 sağlık ekipleri tarafından 2009 yılında 3 bin 987 vakaya müdahale edildiğini belirten Tekin, 2010 yılında 7 bin 726, 2011 yılında ise 11 bin 809 vakaya müdahale edildiğini ifade etti. Tekin, bu verilen 8 aylık süreyi kapsadığını belirtti.
Ali Yıldırım-İLKHA 

Bu haberler de ilginizi çekebilir