• DOLAR 32.525
  • EURO 34.746
  • ALTIN 2487.904
  • ...
SON DAKİKA

Bismihi Teâlâ

Geçen gün Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın, MEB Şûrası’nın görüşüldüğü bugünlerde

“Öğretmen Meslek Kanunu” kapsamında

“…öğretmenlerimiz tarihte ilk kez kapsamlı ve bütüncül bir meslek kanununa kavuşacaklar.” söylemiyle, içerik ve şekilsel yönden çok konuşulacağının alarmının verildiğini peşinen söyleyelim.

Yıllardır uyduruk/formaliteden öteye geçmeyen aday öğretmenlere uygulanan “Adaylık Kaldırma Sınavı” kaldırılacak…

Kadrolu/sözleşmeli öğretmen farkı kaldırılacak…

Ne kadar büyük reformlar değil mi(?)

20 yıldır zaten bunun mücadelesi veriliyordu ya(!)

Daha ne isteyeceğiz!...

Gazanız mübarek ola(! )

Prim yapar mı bilmem(!?)

Neyse yanlıştan dönmek de kârın yarısı ya…

Dahası da var.

Öğretmen kariyer basamağı çarkı aktif hale getirilecek.

-BİR: 10 yıllık öğretmenler sınav sonrasında uzman öğretmenliğe terfi ettirilecek.

-İKİ: 20 yıl hizmeti olan öğretmenler yapılacak sınav sonunda başöğretmenlikle taltif edilecek.

Bundan sanırım 15 yıl önce bunun denemesi yapılmıştı.

Asgari hizmet yılı 8 yıl olan öğretmenler ancak o sınava girdi.

Öyle çelişkilerle doluydu ki,

tamamen traji komik türden.

Diyelim aynı yıl öğretmenliğe başlayan 8 yıllık bay/bayan öğretmen,

Erkek öğretmen askerlik yaptığı süre düşürülerek sınava giremezken.

Akranı olan bayan öğretmen girebiliyordu.

Pardon bayanlar pozitif ayrıcalıklı ya(!)

İşte etraflıca düşünlmeden/tartışmadan iş yaparsanız böyle ofsaytta kalırsınız.

Sonrasını da getiremezsiniz.

Azıcık izan yahu!!!

   Doğrusu teorik şeylerle o kadar yılları heba ettik ki, sormayın gitsin!

İnsanı ihtiyarlatan yılların çokluğu değil, ideal yoksunluğu eritir..

Oysa yıllar cildi buruşturur.

İdeal yoksunluğu ruhu öldürür.

Geçen onca zamana yazık değil mi?...

Bence çalışan çalışmayan farkı olmalıdır.

Ama bunu teorik bir sınavla sabitlemek çok da şık değil.

Peki, ehliyette ölçü ne olmalıdır?

Tek maddeyle özetleyeyim:

-MADDE BİR: Uygulamadaki/pratikteki veriler…

Bilimsel, sanatsal, kültürel, teknolojik vd. alanlarda öğrencinin maslahatına uygun

projeleri uygulamaya sokma gibi somut veriler göz önünde bulundurularak “uzman” , “başöğretmen” unvanları verilebilir.

   Yoksa diğer türlü baştan savmadan öteye geçemeyecektir.

Kalın sağlıcakla…