GÖRÜNMEZLİK PELERİNİ
Askeri, güvenlik, istihbarat ve daha birçok saikle görünmez olmak, tarih boyunca insanoğlunun tutkusu olmuştur. İnsanın görünmezlik tutkusu sadece kendini güvene alma ihtiyacından kaynaklanmıyor. Zaten buna “görünmezlik” denilmez “saklanmak” denir. Bu tutku hâkim olma, kontrol edilmeme gibi bir etkenle yapılmak istenir.
İnsanda görünme ve görünmez olma tutkusu şiddetlidir. Bu, Hakkın insan üzerindeki zahir ve batın isimlerinin tecellisidir.
Günümüzde insanların görünür olma, şöhret olma tutkusu bazen rezil bir hal alıyor. İlgi ve dikkat çekme güdüsü iletişim ve medya araçlarının da gelişmesiyle tatminsiz ve abartılı bir hal almıştır.
İşte güvenlik, askeri ve istihbarat amacı dışında bireyin ahlakı, şerefi ve saygınlığı için de görünmezlik iksirine ihtiyaç vardır. Günümüzde görünmez olmak görünür olmaktan daha değerli hale gelmiştir. Çünkü görünürlük insanları bilinen saygın, kıymetli, itibarlı kimseler yapmıyor sadece meşhur hale getiriyor. Bunun için de her yol mubahtır! Yeter ki işin içinde ilgi ve şöhret olsun!
Ama biz görünmezlik iksirinin askeri ve istihbari anlamda ne kadar avantaj sağlıyorsa günümüz dünyasında görünmez olmak birey için çok daha büyük avantaj sağlıyor. Çünkü görünür olmak şöhret kazandırıyorsa görünmezlik marifet ve hikmet kazandırıyor. Görünür olmak sadece görselliği ön plana çıkarıyorsa görünmezlik ruh ve mana kazandırıyor.
Konunun anlaşılması için bir daha ifade edelim, saklanmak ile görünmez olmak aynı değildir. Bu fark Kur’an’da açıkça beyan edilmiştir. “…Şimdi siz birinizi, bu gümüş paranızla şehre gönderin de baksın, hangi yiyecek daha temiz ise, ondan size azık getirsin. Ama görünmez olsun” (Kehf:19)
Bunu Kehf gençleri söylüyor. Onlar zaten mağarada saklı durumdaydılar. Burada saklı vaziyetten görünmez vaziyete geçme durumu vardır. Çünkü “felyetalattaf-latif olsun” “ortada olsun ama görünmez olsun” demektir. Çünkü letafet budur. O kadar ince ve nazik olsun ki insanlar onu fark etmesin. Kehf gençleri saklanmaktan çıkıp görünmezliği esas aldılar. Bunun da ancak incelik ve nezaket elbisesi giyerek mümkün olacağını ifade etmişlerdir.
Demek ki görünmezliği sağlayan en önemli hicap ve pelerin latif olmaktır. İç dünyasında kendinden emin olmaktır. Mutlu ve mutmain olmaktır. İş böyle olduğu takdirde örneklik ve itibar görünür hale gelir, beden adeta hicaba bürünür. Görünmezlik pelerini giyer.
İnsan örnekliğiyle görünür olmalı letafetiyle görünmez olmalıdır. Eğer sırf ilgi ve şöhret amacıyla görünür olma çabası içine girilirse günün sonunda görünmez olmak yoktur, yani bu, görünmez olmak değildir, bilakis silik ve sinik olmaktır...