Şirket, Çin’in güneyindeki Guangdong Eyaleti’nde bazı mağazalarında ücretsiz çalışma odaları açtı. Starbucks, Çin’de sadece ücretsiz alanlar sunmakla kalmıyor; aynı zamanda menüsünü şekersiz ve yerel tatlara uygun seçeneklerle genişletiyor, bazı içeceklerin fiyatlarını düşürüyor ve sipariş kişiselleştirme olanaklarını artırıyor.
Starbucks Çin'in Weibo hesabından yapılan açıklamada, bu çalışma alanlarının ülkenin ihracat, üretim ve teknoloji üslerinde yaşayan milyonlarca genç çalışana yönelik olduğu belirtildi. Şirket bu adımı, yerli rakipleri Luckin Coffee ve hızla büyüyen çay zincirleriyle rekabet edebilmek için atmış durumda.
Tüm bunların aksine, Starbucks Türkiye’de fiyatlara sürekli zam yaparken, bugüne kadar müşteri deneyimini iyileştirmeye yönelik somut bir adım da atmadı. Ücretsiz hizmetlerin ya da fiyat indirimlerinin gündeme gelmediği Türkiye’de tüketiciler sadece artan maliyetlerle baş başa kaldı. Bu nedenle firmaya yönelik hem soykırım destekçiliği hem de çifte standardına karşılık boykotun artırılması çağrısı yapılıyor.




