Şanlıurfa’nın Siverek ilçesinde, yerel yönetimlerin desteğiyle Eyüp Cenap Gülpınar Gençlik Merkezi’nde gerçekleşen TÜBİTAK Bilim Şenliği, yoğun ilgi gördü. Şenliğe katılan Şanlıurfa İl Millî Eğitim Müdürü Asım Sultanoğlu ve Siverek İlçe Millî Eğitim Müdürü Nuri Kapanoğlu, çocukların coşkusuna ortak oldu.
Şenlikte, Haber Hileleri Atölyesi’nden 3D Yazıcı çalışmalarına kadar pek çok farklı stant açıldı. Atölye liderleri, yapılan etkinliklerin hedeflerini Urfa’nın Nabzı’na değerlendirdi.
"Haber Hileleri Atölyesi": Eleştirel Düşünme Becerisi
Sevgi Ünsal, yürüttüğü Haber Hileleri Atölyesi hakkında bilgi verdi:
"Amacımız, katılımcılara doğru habere nasıl ulaştığını öğretmek, yalan haberin nasıl oluştuğunu göstermekti. Haberlerdeki dezenformasyonu tanımalarını sağlayarak eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek istiyoruz. Kulaktan kulağa oyununu oynatarak, doğru haberin bize gelme sürecini etkin bir şekilde öğrendiler."
Ünsal, dijital çağda haber takibi yapan öğrencilerin resmi web sayfaları ve güvenilir kaynaklara (http gibi) yönelmesi gerektiğini belirterek, kurumların web sayfalarının takibini önerdi.


"100 Yıla Işık Tutan Bilim Adamları"
Makbule Büyükbayram ise, 4007 projesinin temel amacının halkta yaş fark etmeksizin bilim farkındalığı oluşturmak olduğunu söyledi. Kendi atölyesinin hedefini şöyle açıkladı:
"Atölyemde 100 yıla ışık tutmuş bilim adamlarını öğrencilerimize tanıtıyoruz. Seçtiğimiz 11 bilim adamının hem edebi kişiliğini hem de matematik, astronomi, tıp gibi her alandaki çalışmalarını aktarıyoruz. Çocukları 'Bilim nedir, bilim adamı nedir?' gibi sorular sorarak hem beyin fırtınası yaptırıyoruz hem de bilimi tanımalarını sağlıyoruz."
Küçük Mühendisler Tasarladı, 3D Yazıcıyı Öğrendiler
Okul öncesi öğrencilere yönelik "Küçük Mühendisler Tasarlıyor Projesi" ile katılan Sevinç Çetin, projelerinde ön kol-göz koordinasyonu öğrettiklerini ve grup çalışmasıyla akran becerilerini kazandırdıklarını belirtti. Çetin, çocukların bu çalışmalarla çok mutlu olduğunu ve başarılı öğrencilere ödüller verdiklerini ekledi.
Murat Güller ise 3D Yazıcı atölyesi hakkında konuştu:
"Öğrencilere ilk önce bilgisayarlarda tasarımın nasıl yapıldığını, ardından bunun 3D yazıcılara nasıl basıldığını öğrettik. Bunun dışında günlük hayatta 3D yazıcıların hangi alanlarda kullanıldığını anlattık. Öğrenciler bu alandaki çalışmaları ilgiyle takip etti."
Kodlama ve Problem Çözme Vurgusu
İsmet Özer, yürüttüğü Trafik Kodları atölyesiyle ilgili konuştu:
"Siverek bilim şenliğinde amacımız öğrencilere hayattaki problemleri çözebilecekleri farklı çözüm yolları sunabilecekleri imkanları atölyelerle sağlamaktır. Siverek için bir ilk oldu, bunun gururunu yaşıyoruz. Benim atölyede trafik kodları ile kodlamayı öğreniyoruz. Trafik kurallarına uymak ve uymayanlar hakkında çözüm önerileri geliştirmek için kodlama yönüyle fayda sağlamaya çalışıyoruz. Çocuklar burada halocode dediğimiz elektronik kartımız ve mblock kodlama programı ile ışıkları nasıl kontrol edebileceğini, farklı robotik kodlamaları nasıl yapabileceğini uygulamalı olarak gösterdik."
Şenliğe katılım gösteren öğrenci ve öğretmenler, bilimsel çalışmalar için yapılan bu etkinliği memnuniyetle karşılayarak emeği geçen tüm kurumlara teşekkür etti.








