Olay, Erzurum Erses Otomotivden Seat Leon marka aracı satın alan Muhammed Enes Yılmaz'ın, aracı aldıktan kısa bir süre sonra gösterge panelinde airbag arıza lambasının yandığını fark etmesiyle başladı.
Güvenlik açısından kritik öneme sahip bu sorunun çözümü için defalarca aracı satın aldığı iş yerine başvuran Yılmaz, her seferinde sorunun geçici çözümlerle savuşturulduğunu veya gerekli ilgi ve ciddiyetin gösterilmediğini iddia etti.

Yılmaz, yaşadığı süreci şöyle anlattı:
"Sıfır aldığım bir aracın en hayati güvenlik sisteminde bir yıl boyunca çözülemeyen bir hata olması kabul edilemez. Can güvenliğim söz konusu. Bayi, beni sürekli oyaladı, 'bakım yapıldı' deyip geri verdi ama hata kısa sürede tekrar etti. Bir yıldır bu hatayla yollardayım. Artık güvenim kalmadı."
Bayilere sorunu ilettiğini ama sorunun giderilmediğini belirten Yılmaz, "2024 tarihinde Aralık ayında aracı sıfır aldık. Aracı aldıktan bir hafta sonra araç airbag arızası verdi. Airbag hatasını D. Otomotiv ve E. Otomotiv'i bir dilekçe ile ilettik fakat herhangi bir geri dönüş sağlamadılar, herhangi bir aksiyon da almadılar. Hatta sürekli gidip geldik Erzurum'a, yaklaşık 6 defa bu hatadan dolayı servise gittik. Airbag kutusunun değişilmesini gerektiğini söylediler sonra bazı işlemler yapmak istediler sonra yazılımsal bir hata olduğunu söylediler. Yazılımsal hatanın da düzeltileceğini söylediler. Bu son yazılımı atacaklarını söylediler fakat yazılımı attıktan sonra farklı arızalar çıkabilir diye bunun işlemini de gerçekleştiremediler. E. Otomotiv bu süreçte bize yardımcı olmadı, D. Otomotiv'de maalesef bu durumdaydı." ifadelerini kullandı.
Aracı aldıktan bir hafta sonra bu sorunu yaşadığını belirten Yılmaz, "Araç bir haftalıkken bu hatayı verdi. Arızayı verdikten sonra biz bayiyi arayıp aynı zamanda dilekçe verdik. Sorunun giderilmesi için ya da yeni bir aracın verilmesi talebinde bulunduk. Fakat herhangi bir şekilde bize yardımcı olmadılar. Birkaç gün sonra aracın bir yılı dolacak. Sıfır araçtır; bir yıldır bu halde araç." şeklinde konuştu.
Olayla ilgili görüş almak için İLKHA muhabirinin ulaştığı bayi yetkilileri ise iddialar hakkında araç sahibiyle görüştüklerini, sorunun yazılımsal olduğunu aktardıklarını belirttiler. Bayi yetkilileri, sorunun kesin çözümüne ilişkin net bir açıklamada bulunmadı.




