UKOME kararıyla 84 ana güzergahta değişikliğe gidildi. Istanbul'da Avrupa yakasında 57, Anadolu Yakası'nda ise 27 olmak üzere toplam 84 güzergahta hız limitleri güncellendi. Bu düzenleme, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi’nin (UKOME) kasım ayı toplantısında karara bağlandı.
Hız Sınırları Değişti Mi? Cadde Cadde Yeni Limitler Neler?
Toplantıda, İstanbul Geneli Trafik İşaret Levhalarının Sadeleştirmesi ve çeşitli yol kesimlerinde hız limitlerinin revize edilmesi teklifi görüşüldü. Oybirliğiyle 84 noktada hız limiti güncellendi.
Toplantı diğer maddelerin oybirliğine sunulmasıyla sona erdi.
Kaç Tabela Yenilenecek? Hangi Tarihe Kadar Yenilemesi Gerekiyor?
Toplantıda açıklama yapan Ulaşım Koordinasyon Şube Müdürü Rıdvan Oğul, hız sınırı düzenlemelerinin kapsamlı şekilde güncellendiğini belirterek, “Avrupa Yakası’nda 57, Anadolu Yakası’nda 27 olmak üzere toplam 84 güzergahta hız limitleri yeniden düzenlendi” dedi.
Yapılan çalışma kapsamında bin 105 tabelanın yerinde uygulanması, 14 bin 655 tabelanın ise sökülmesi kararlaştırıldı. Oğul, takvime göre saha düzenlemelerinin 31 Aralık 2025’e kadar tamamlanmasının hedeflendiğini ifade etti.
Avrupa Yakası'ndaki Öne Çıkan Değişiklikler
|
Güzergah / Cadde |
Eski Limit (km/s) |
Yeni Limit (km/s) |
Açıklama |
|---|---|---|---|
|
D100 Karayolu (Büyükçekmece TÜYAP - Altunizade Köprülü Kavşağı) |
80 |
90 |
Sabah trafiğinde zaman tasarrufu sağlayacak ana arter. |
|
O-3 TEM Ayrımı - Basın Ekspres Yolu |
- |
100 |
Havalimanı bağlantılarında akış artışı. |
|
O-3 TEM Ayrımı - Basın Ekspres Yolu (Mahmutbey Batı Kavşağı - Atatürk Havalimanı) |
- |
110 |
Uzun mesafe sürücüleri için en yüksek limit. |
|
4. Levent - TEM Bağlantı Yolu |
- |
90 |
Şehir içi bağlantı yolunda rahatlama. |
|
Hasdal - Okmeydanı Bağlantı Yolu |
- |
90 |
Yoğun bölgede güvenlik odaklı artış. |
|
Beşiktaş Barbaros Bulvarı |
- |
70 |
Maksimum limit, trafik yoğunluğu nedeniyle sınırlı. |
|
Kağıthane Anadolu Caddesi |
50 |
70 |
Yerel trafikte önemli yükselme. |
|
Arnavutköy - Habipler Yolu (Sultangazi - Fenertepe Arası) |
- |
90 |
Çevre yollarında akıcı geçiş. |
|
Haramidere Bağlantı Yolu |
- |
90 |
Sanayi bölgelerine erişimde kolaylık. |
Anadolu Yakası'ndaki Öne Çıkan Değişiklikler
|
Güzergah / Cadde |
Eski Limit (km/s) |
Yeni Limit (km/s) |
Açıklama |
|---|---|---|---|
|
D100 Harem - Tuzla Güzergahı |
- |
90 |
Liman ve sanayi trafiğinde hızlanma. |
|
Söğütlüçeşme Köprülü Kavşağı - Uzunçayır Köprülü Kavşağı |
- |
90 |
Metro bağlantılarında pratik akış. |
|
Polonezköy Kavşağı - Riva Bağlantı Yolu |
- |
90 |
Şehir çıkışı yolunda artış. |
|
Bolluca - İhsaniye Yolu |
- |
90 |
Lojistik trafiği rahatlatıyor. |
|
Tantavi Tüneli |
- |
90 |
Tünel geçişinde güvenli yükselme. |
|
Vecdi Diker Tüneli |
- |
90 |
Ana geçiş noktasında standartlaşma. |
|
Halit Ulukurt Tüneli |
- |
90 |
Benzer tünel düzenlemesi. |
|
Maltepe Büyükyalı Caddesi |
- |
Değişiklik yok |
Mevcut limit korunuyor. |
|
Avrasya Tüneli |
- |
70 (değişiklik yok) |
Güvenlik nedeniyle sabit. |
İşte Hız Limiti Değişen Yollar:







