• DOLAR 32.223
  • EURO 34.933
  • ALTIN 2444.474
  • ...
Cola Turka Türkiye'nin mi? Cola Turka nerenin?
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Türkiye'de İsrail markaları ve İsrail'de destek veren markalar boykot ediliyor. Boykot nedeniyle Coca Cola raflardan inerken yerini diğer kola markaları aldı.. Onlardan birisi de Cola Turka.. Çoğunlukla Türkiye üretimi olduğu için tercih edilen Cola Turka gerçekten Türkiye markası mı?

Diğer kola markalarının boykutuyla birlikte tekrar raflarda yerini alan Coca Turka'nın 2015 yılında satıldı. Cola Turka 2015 yılında, Yıldız Holding tarafından Japon DyDo DRINCO'ya  335 Milyon lira’ya satılmıştı.

Cola Turka  daha önce Sakarya’da üretiliyor ve bağlı olduğu Yıldız Holding’in yönetim kurulunda ünlü iş adamı Murat Ülker bulunuyordu.Ancak marka 2015 yılında satıldı. 

DyDo DRINCO'nun sitesindeki hakkımdaki bölümünde  şu ifadeler yer alıyor:

DyDo Drinco’nun temelleri tek kişilik bir ilaç şirketi olarak atılmış, Japonya’ya özgü ve 300 yıldır kullanımda olan bir ilaç satış sistemi (okigusuri) ile bugünkü otomat makinesine benzeyen bir yolla müşterilere ulaşmıştır. 1956 yılında kurumsallaşıp sonra DAIDO YAKUHIN K.K. ismini alan şirket enerji içeceği odaklı bir ilaç üretim şirketi haline gelmiştir.

1970’lerde Japonya’daki ekonomik iyileşmelerle birlikte şirket, enerji içeceği yanında kutu kahve satışına başlayarak içecek satışını ikinci temel iş alanı haline getirmiştir. Bu dönemde otomat makinesi sayılarının ülke genelinde gösterdiği artışa paralel olarak, DyDo Drinco bugün sahip olduğu 260.000 adet otomat makinesinden oluşan ağın ilk adımlarını atmış ve 1975 yılında sonradan DyDo DRINCO Inc. adını alacak olan DAIDO K.K. kurulmuştur. Şirket aynı dönemde (1991) ilaç sektöründeki iş yapış şeklini de bugün sürdürdüğü fason üretim modeline geçirmiştir.

Şirket 2001 yılında halka arz edilmiş ve bu tarihten itibaren Tokyo Menkul Kıymetler Borsa’sında işlem görmeye başlamıştır.

DyDo Drinco, Japonya’da perakende işinin yanı sıra, 260.000 adet içecek otamatı ile de, Japonya’da oldukça yaygın olan otomat satışlarında pazardaki lider firmalar arasında yer alıyor. Başta kahve olmak üzere, su, siyah, beyaz ve yeşil çaylar, sporcu içecekleri, gazlı içecekler, içilebilir tatlılar gibi bir çok farklı ürünü içeren, geniş ürün portföyü ile tüketicilerine kaliteli ve lezzetli ürünleri ulaştırıyor. DyDo Drinco, kahve kategorisinde, 1975’ten beri, gerçek kahve çekirdeklerinden üretilen ve hiç bir yapay aroma içermeyen eşsiz ürünleri ve tüm damak tatlarına hitap eden farklı ürün çeşitleri ile otomat makinelerinde en yüksek satışa sahip üçüncü markadır.

2000’li yıllarda istikrarlı büyümesini sürdüren DyDo Drinco, 2010’lu yıllarda yeni iş modelleri geliştirmeye odaklanmış ve yatırımlarının bir kısmını Japonya dışına yönlendirmiştir. Şirket uluslararası yatırımlarının ilk adımını 2013’te Rusya ile atıp, 2015’te Malezya ve 2016’da Türkiye ile devam etmiştir. 2016 yılında Yıldız Holding’in içecek şirket hisselerinin ?’ının satın alınmasıyla kurulan DyDo Drinco Turkey, kuruluş sonrasındaki tüm yıllarda oldukça yüksek büyüme oranları ile grubun Uluslarası İçecek İş Kolu’ndaki en önemli oyuncusu haline gelmiştir. DyDo Drinco Turkey, holding’in 2030 vizyonu “İnsanlar için sağlıklı yaşam stilleri yaratmak ve keyif almalarını sağlamak” çerçevesinde ülke ve bölgesindeki faaliyetlerine devam edecektir.

Hâlihazırda 5 üretim tesisi ve yaklaşık 600 çalışanı olan DyDo Drinco Turkey, DyDo Grup Holding’in konsolide net satış payının ’unu oluşturmakta ve ürünleri Türkiye başta olmak üzere ve ihracat yaptığı, çoğunluğu Avrupa bölgesinde bulunan 12 ülkede sevilerek tüketilmektedir. DyDo Drinco Turkey önümüzdeki dönemde özellikle ihracat faaliyetleri yürüttüğü ülkelerde ofisler açarak operasyonlarını daha da geliştirmeyi ve grup içindeki satış payını ’nin üzerine çıkarmayı hedeflemektedir. Bu kapsamda 2019 yılında İngiltere’de kurulan DyDo Drinco UK Ltd, DyDo Drinco Turkey’nin 0 oranında sahip olduğu bir satış firmasıdır. DyDo Drinco Turkey, Saka, Çamlıca, Cola Turka, Maltana, İçim, Link, Sunny ve Joozy markalarıyla Türkiye’nin, önde gelen içecek firmalarından biri olduğu gibi, modern teknolojisi, yüksek imalat kapasitesi ve sektördeki derin tecrübesi ile, ihtiyaç duyan firmalara fason üretim desteği de sağlamaktadır.

Bu haberler de ilginizi çekebilir