Coşkun: Öğretmen açığının en fazla olduğu il Şanlıurfa
Eğitim Bir-Sen Şanlıurfa Şube Başkanı İbrahim Coşkun, Türkiye geneli 100 bin öğretmen açığı olduğuna dikkat çekerek Şanlıurfa'da 8 bin civarı öğretmen açığı olduğunu söyledi.
Memur Sen Şanlıurfa İl Temsilcisi ve Eğitim Bir-Sen Şanlıurfa Şube Başkanı İbrahim Coşkun İLKHA'ya konuştu.
Eğitimde ortaya koyulan hedefleri gerçekleştirmek için sağlam adımların atılmasının yanı sıra köklü sorunlara kalıcı çözümler getirmesi gerektiğini dile getiren coşkun, belirlenecek politikaların öncesinde, eğitim paydaşlarıyla bu fikirleri paylaşarak soruna çözüm getirilmesi gerektiğini vurguladı.
Coşkun, açıkta kalan öğretmen adaylarının moral ve motivasyonu açısından, enerjilerini olumlu yönde, çocukların faydasına ve ülkemize faydalı bir şekle dönüştürmeleri açısından öğretmen atamalarının elzem olduğunu ifade etti..
"Memleket bizim, çocuklar bizim"
Eğitim Bir-Sen Şanlıurfa Şube Başkanı İbrahim Coşkun
Kurum olarak asıl amaçlarının sorunların çözümüne odaklanmak olduğunu ifade eden Coşkun, "Memur Sen ve Eğitim Bir-Sen sendikaları olarak amacımız ve gayemiz; mevcut sorunları dillendirmek, çözüme odaklı siyasiler ve bakanlar üzerinden ya da genel merkezimiz üzerinden sorunun çözüleceği yerlere bilgileri ulaştırıp kamuoyu oluşturarak sorunların çözümlerine odaklanmaktır. Bizim buradaki görevimiz bu çünkü biz icra makamı değiliz. Öğretmen açığını ben kapatmayacağım veya okulları ben yapmayacağım ama bu sorunları dile getirip bunlar nereden ve nasıl çözülüyorsa bu konuda kamuoyu oluşturarak beraber çözüme kavuşturacağız. Sonuçta memleket bizim, çocuklar bizim." şeklinde konuştu.
"Köklü sorulara kalıcı çözümler getirmesi gerekir"
Eğitimde hedefe ulaşmak için sağlam adımlar atılması gerektiğini dile getiren coşkun, "Özellikle eğitim çalışanların sorunlarının çözüme kavuştuğu, gelecek yıllara güven ve refah içinde erişmemizi sağlayacak eğitim sistemindeki dönüşümün temelinin atıldığı bir yıl olmasını temenni ediyorum. Eğitimde ortaya koyulan hedefleri gerçekleştirmek için sağlam adımların atılmasının yanı sıra köklü sorunlara kalıcı çözümler getirmesi gereken Milli Eğitim Bakanlığı, yerelde de siyasilerimizin bu süreçte sürdürülebilir politikalara el atması, belirlenecek politikaların öncesindeyse eğitim paydaşlarıyla bu fikirleri paylaşarak bu sorunu çözmemiz gerekiyor. Şanlıurfa'da kanayan yaramız öğretmen açığı… Bunu hep söyledik söylemeye devam edeceğiz çünkü biz bir sendikayız. Şanlıurfa veya ulusal bazda eğitim sorunlarımız neyse bunları dile getireceğiz. Amacımız sorunları çözerek topluma ve kendi çocuklarımıza faydalı olabilmek." diye konuştu.
"Öğretmen eğitimin olmazsa olmazıdır"
Türkiye geneli 100 bine yakın öğretmen açığı bulunduğunu belirten Coşkun, "Yaklaşık olarak 8 bin civarı öğretmen açığımız var, biz biliyoruz ki öğretmen eğitimin olmazsa olmazıdır. Mutlaka bu sorunun biran önce çözülmesi gerekir, bunu çözebilmek için bakanlık veya hükümetin Türkiye yüzyılına yakışır bir atama yapması gerekir. Türkiye geneli yaklaşık olarak 100 bin civarı öğretmen açığından bahsediliyor, dolayısıyla atamanın bu sayıyı karşılayacak sayıda yapılması gerekir. Biliyoruz ki dışarıda 300 binleri bulan öğretmen mesleğine hazır çocuklarımız ve kardeşlerimiz var. Açıkta kalan öğretmen adaylarımızı alıp moral ve motivasyon açısından hem de enerjilerini olumlu yönde çocuklarımıza ve ülkemize faydalı bir şekilde dönüştürme açısından atanmaları elzemdir. Öğretmenlerimizin bilgi ve birikimlerinden azami şekilde faydalanmamız gerekir." dedi.
"Tecrübeli öğretmenlerin çalışmasına yönelik teşvikler sunulmalı"
Özel hizmet tazminatı konusunda eğitim çalışanlarının mağduriyetlerinin giderilmesi gerektiğini belirten Coşkun, "Özellikle gelişmişlik seviyesi düşük olan bölgelerde tecrübeli öğretmenlerin çalışmasına yönelik teşviklerin sunulması, sosyal adalet, fırsat ve imkân eşitliğinin bir gereğidir. Zorunlu hizmet bölgelerinde hizmet veren eğitim çalışmalarına illerin mahrumiyet durumuna göre ilave özel hizmet tazminatı ödenmesi bölgenin eğitim çalışanı açığının kapatılması açısından hem de bölgenin zorluğuna göre eğitim çalışanının mağduriyetinin giderilmesi bakımından zaruret arz etmektedir. Bizim bölgelerdeki gibi sıkıntılı olan illere mutlaka pozitif ayrımcılık yapılarak tecrübeli öğretmenlerin gelmesi sağlanmalı hem de bu bölgede görev yapanlara pozitif ve mali açıdan ayrı bir ek ödemenin yapılması gerekir ki öğretmen açığımızı kapatalım." ifadelerini kullandı. (İLKHA)