• DOLAR 34.549
  • EURO 35.989
  • ALTIN 2999.056
  • ...
Bingöl Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Bayram: Sürücü eğitimi şart
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Bingöl’de trafik sorunu ile ilgili gerekli yerlere raporlar sunulmasına rağmen iyileştirici çalışmaların olmadığını ifade eden Bayram, kavşakların oldukça sorunlu olduğunu, yolların çukurlu oluşundan ötürü kazalara davetiye çıkardığını aktardı.

Bayram, sürüş güvenliği konusunda ise, sürüş güvenliğini etkileyen faktörlerin başında yolların fiziki durumu geldiğini bunun yanında özellikle ticari araç sürücülerin mutlaka eğitimden geçmesi gerektiğini vurguladı.

Eğitimlerin formalite olduğunu savunan Bayram, ciddi ve tavizsiz bir eğitimin şart olduğunu, trafik eğitiminden kılık kıyafete kadar birçok noktada şoförlerde eksiklik olduğunu aktardı.

Düzenli olarak her dönemin Belediye Başkanına eksiklikleri ve yapılması gerekenleri raporlar halinde sunmalarına rağmen bir adımın dahi atılmadığının altını çizen Bayram, yetkililerde hizmet aşkının olmadığını vurguladı.

"Kavşaklarda bir tedbir ve düzenleme yok"

Bingöl Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ali Bayram

Bingöl Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ali Bayram, "İyi kötü hepimiz bu konularda bilgi sahibiyiz. Sokaktaki vatandaştan bir devlet memuruna kadar herkes sorunları biliyor. Fakat maalesef bir çözüm üretilmiyor. Sürüş güvenliğinde alt yapının önemi daha çoktur. Alt yağı dendiğinde kavşaklar da işin içine giriyor. Düzağaç kavşağından tutun havaalanı kavşağı, şehir içi kavşaklarına kadar sorunludur. Bazı kavşaklarda maddi hasarlı, bilhassa yaralanmalı trafik kazaları meydana gelmektedir. Kavşaklarda bir tedbir ve düzenleme yok. Şehir içinde ışıklandırma hiç yok. Alt yapı noktasında belirli noktalarda çukurlar var. Ben size hangi mahallede nerede çukur olduğunu tek tek sayabilirim. Fakat bir yetkili bu çukurları bilmiyor, bilseler zaten onarıma gider. Çukurdan kaçınca sürücü kaza meydana geliyor. Çukura suratlı girilmez." dedi.

"Hizmete dair ümidimiz kalmadı"

Bayram, "Şehrimizde bazı yollar çok genişletildi. Belediye Başkanına yaptığı çalışmalardan ötürü teşekkür ettim ama trafik sıkışıklığını bir türlü önleyemediğini de aktardım. Bundan önceki dönemlerde de belediye başkanlarına da raporlar sunduk. 11 Mayıs 2003’te verdiğimiz rapora binaen hiçbir iyileştirme yok. Bir tane madde göstersinler ki desinler biz trafikte önleyici bir tedbir aldık. İnsanda biraz hizmet aşkı olur. 11 Mayıs 2003’te vermişiz şuan 11 Temmuz 2020’teyiz. Bu konuda ümidimiz de kalmadı yapacaklarına da inanmıyorum." ifadelerini kullandı.

"Bir karayolu iki üç senede bir sökülüp yapılmaz"

Bayram, "Bakın şehirlerarası yolumuza bakıyoruz. Yazık hepsi milli servet. Tabiplere soruyorum, bu toz toprak faydalı mı zararlı mı? Bakın şehir toz toprak içinde. İki üç senede bir asfalt sökülüp yapılmaz. Müteahhitte kabahat görmüyorum. Onun başında kim varsa kabahat onda. Şehir içi yollarımızda bazı asfalt yapıldı çukurlar var. Bazı yollarda doğal gaz hatları çekildi hala olduğu gibi. 1 Mayıs 2023 depreminden sonra yollar parke oldu. Hala yollarımızın çoğu bozuk." dedi.

"Yolların bozuk oluşu sürüşü de sürücüyü de olumsuz etkiliyor"

Yolların bozukluğunun sürüşü de etkilediğini ifade eden Bayram, "Yollardan niye bahsediyorum. Çünkü yollar sürüşü de sürücüyü de etkiliyor ve trafik kazalarını da arttırıyor. Dikkat ederseniz en fazla şikâyet ticari araçlardan geliyor. Ticari taksiler, halk otobüsleri, servis araçları, toptancı araçları gibi araçlar. Sakarya üniversitesinde, ticari araç sürücülerinin eğitilmesi konusunda Şoförler Odası, Belediye ve şehir içi trafik bir komisyon kurmuşlar. Bingöl’de hiçbir ticari araç sürücüsü eğitilmemiş. Diyoruz ki ticari araç kullanıcıları eğitilsin, eğitimden geçsin başarılı olmayanlara araç kullanma yetkisi verilmesin. Bu yetki de Belediye yasasında meşhur 17’inci madde olan P maddesidir. Belediyeye yetki verilmiş ama maalesef işlemiyor. İhale yapılırken ilgili Oda belgesi istenmelidir. Bu adam bu odaya kayıtlı mıdır, bu mesleği yapıyor mu yapmıyor mu? Diye sorgulamak lazım. Müteahhitten, eczacıdan, avukattan yer açtığında diploma ve belge talep edildiği gibi kanunda belirtildiği gibi ihalelerde ve işlemlerde ilgili oda belgesi alırsın. Bunların olmayışı suçtur." ifadelerini kullandı.

"Adamcılıktan ötürü kanunlar işlemiyor"

Resmi kanunların işlenmediğine vurgu yapan Bayram, "Biz bunları ilgili mercilere de şikâyet etmişiz ancak maalesef ‘benim adamımdır ’denilmiştir. Biz de bu devletin insanıyız, bu devletin vatandaşıyız siz bizi kollayacaksınız. Anayasanın 173’üncü maddesi diyor ki devlet esnaf ve sanatkârı kollar ve kollayıcı tedbirler alır. Maalesef Bingöl’de bunlar yok. Bu zihniyet oldukça ve ‘her şeyi ben biliyorum’ diyen insanlardan da bir şey beklemiyorum. Fakat yazık ediyoruz, birçok kaza oluyor birçok can gidiyor, birçok maddi hasar oluşuyor." dedi.

"İhale şartlarına yasal olarak uymayanlara yetki verilirse akıbetimiz daha da kötü olur"

Bayram, "Bu damları niye eğitmiyoruz? Yönetmelikler neden formalitede kalıyor. Neden taksi şoförü, halk otobüsü şoförü, servis şoförü formalite eğitimden geçiriliyor? Biz zabıta müdürlüğüne ciddi bir dosya vermişiz ve bunların belirli bir eğitimden geçmesi gerektiğine dair paylaşımlarda bulunmuşuz. Bir insan camiye gidince ne yapar, temiz kılık kıyafetle gider. Benim şoförüm de direksiyon başına geçti mi ki orası da bir rızık kapısıdır kılık kıyafetine dikkat edecek. Hepsi için söylemiyorum. Rast gele getir bilgi belgesi olmayan, ihale şartlarına yasal olarak uymayanlara yetki verilirse akıbetimiz daha da kötü olur. İnşaallah akıbetimiz kötüye gitmez." ifadelerinde bulundu.

"Sürücü eğitimi şart"

Bazı sürücüler konusunda başıbozukluklar olduğunu aktaran Bayram, "Belirli yerlere radar konuldu mu dikkat edilir. Sürücü bu eğitimi ve yaptırımı görmediği için kavşağa da suratlı giriyor, ana yoldan tali yola, tali yoldan ana yola girişte de dikkat etmiyor. Biz söyleye söyleye usandık. Her zaman söylüyoruz, sürücülerin eğitimden geçmesi lazım. Ama sürücüye sordun mu ‘benden iyi direksiyon sallayan yok’ der." şeklinde konuştu.

Bayram, kentte trafik kuralı ve sürüş güvenliği, sürücü hataları, halk otobüsü ve taksi denetimi, kaldırım işgalleri, izinsiz kazılar, yolu gelişi güzel trafiğe kapatma, inşaat sektörünün yolu işgal etme gibi konular içeren raporu da Bingöl belediyesine sunduklarını ifade etti. (İLKHA)





Bu haberler de ilginizi çekebilir