• DOLAR 34.702
  • EURO 36.761
  • ALTIN 2970.141
  • ...
İmam Hatip öğrencilerinin LGS başarısı dikkat çekiyor
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Liselere Geçiş sınavlarının sonuçlarının açıklanmasının ardından gözlerin çevrildiği İmam Hatip Ortaokullarının başarısı dikkat çekiyor.  

Midyat ilçesinde, Anadolu İmam Hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Proje İmam Hatip Ortaokulu, ilçede 1'inci ve 2'nci çıkararak Türkiye Geneli LGS puan ortalamasını 459'a yükseltip sayılı okulların arasına girdi.

Okul öğrencilerinden Abdullah Acun 494.502 ve Muhammed Yasin Turgut 494.328 puan aldı.  

Ayrıca ilçede, Altunkaya Ortaokulu öğrencisi Berat Büdün, Necip Fazıl Kısakürek İmam Hatip Ortaokulu öğrencileri Zeynep Oğuz ve Muhammed Enes Alkan 492,202 puan alarak ilçe 3'üncülüğünü paylaştılar.  

Okul Müdürü Abdullah Bal, okullarının LGS'deki ortalaması ve öğrencilerin başarılarını takdir ederek teşekkür etti. 

Bal, İmam Hatipli öğrencilerin LGS ye damgasını vurduğunu ifade ederek, akademik başarının yanında, inanç ve davranışsal olarak başarılı öğrenciler yetiştirme amacını taşıdıklarını söyledi. 

"LGS puan ortalamamız 459 ve bu bir rekor" 

Okul Müdürü Abdullah Bal

Mezun olan 23 öğrencinin nitelikli liselere yerleşebilecek bir düzeyde olduklarını belirten Bal, "Yaklaşık 3 yıldır burada görev yapıyorum. Öncelikli olarak, buraya geldiğimizde hem akademik hem de davranışsal ve inançsal olarak okulumuzu belli bir yere taşımayı hedef olarak belirledik. Çok şükür bu 3 yıllık süreç içerisinde her yıl biraz daha üstüne koyarak bu aşamaya geldik. Bunda Velilerimizin de İmam Hatiplere olan teveccühü de başarımıza etkisi büyüktür. Fakat şunu söyleyeyim, başarı bir ekip işidir, inanırsan planlarsan ve çaba gösterirsen başarı kaçınılmaz oluyor. İmam Hatip Liselerinde de bizim asıl hedefimiz budur. Çok şükür o hedefi tutturduk. Bu sene LGS sınavında mezun ettiğimiz 23 öğrencimizin tamamı nitelikli okullara yerleşebiliyor. Bizim LGS puan ortalamamız 459 ve bu bir rekor. Belki Türkiye'de bu ortalamayı tutan birkaç okul vardır. Geçen yıl bu hedefi il düzeyinde yakalamıştık. Bu sene biz bunu Türkiye düzeyine taşımayı başardık. Emeği geçen öğretmenlerimizi ve öğrencilerimizi de tebrik ediyorum. Desteğini esirgemeyen velilerimize de aynı şekilde teşekkür ediyoruz. Dediğimiz gibi başarı bir ekip işidir." ifadelerini kullandı. 

"Akademik başarının yanında ahlaki ve davranışsal olarak da iyi bir yerde olmaları gerekiyor" 

Öğrencinin akademik başarısını taçlandıran, onların ahlaki ve davranışsal olarak da özünü koruyan bir durumda olmaları olduğuna dikkati çeken Bal, "Okulumuzda  sekizinci sınıfta 23 öğrencimiz vardı. Bunlardan 2 tane öğrencimiz 90 sorudan birer yanlış yaparak 494 puanla Abdullah Acun öğrencimiz ilçe birincisi, Muhammed Yasin Turgut öğrencimiz de ilçe ikincisi olmuştur. Ve ilçede YGS'ye İmam Hatib'in damgasını vurmuşlardır. Akademik başarı tabi ki önemlidir, fakat akademik başarıyı taçlandıran; bu çocuklarımızın değerlerinden, örfünden, adetinden ve inançlarından vazgeçmeyerek, özünü koruyarak , yarın öbür gün devam ettikleri liselerde de bir üst seviyeye taşıyarak milletine, toplumuna, ailesine; faydalı, bilinçli ve ne yaptığını bilen, toplumun güzel bireyleri olması noktasında biz onlara tavsiyede bulunduk. Asıl hedef odur. Akademik başarı eğer diğerini desteklemiyorsa, akademik başarının bizim açımızdan bir anlamı yoktur. Zaten İmam Hatiplerin felsefesinde de bu var. Yani hem akademik başarı hem de ahlaki ve davranışsal olarak da iyi bir yerde olmaları gerekiyor. Çok şükür bizim çocuklarımız her iki tarafta da bizi sevindirecek boyuttadırlar." dedi.

Öğrencilerin başarısında katkısı olanlara teşekkür eden Bal, "Bu başarıyı elde etmemize büyük katkıları olan ve hiçbir zaman desteğini esirgemeyen Kaymakamımız Sayın Ahmet Solmaz'a ,yine aynı şekilde ilçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Abdulkadir Altay'a da teşekkür ediyoruz. Bu başarıda onların da katkısı ve payı vardır. Yine aynı şekilde bir ekip ruhuyla öğrencilerimizi sınava hazırlayan öğretmen arkadaşlarımıza, desteğini esirgemeyen velilerimize teşekkür ediyoruz." dedi.  

Başarılı öğrencilerin hayali Doktor olup hayırlı hizmet yapmak

Abdullah Acun

Sınavda 89 soruyu doğru yaparak ilçe birincisi olan Midyat Anadolu İmam Hatip Proje Ortaokulu öğrencisi Abdullah Acun, "Aslında biz ortaokula geçtiğimizden beri sınav odaklı çalıştık. Ortaokulda öğretmenlerimiz sağ olsunlar bizimle ilgileniyorlardı. Dediğim gibi hep sınav odaklı çalışıyorduk. Ben ayriyeten bir dershaneye kaydolmuştum. Ama aslında okulum da yeterli desteği veriyordu. Benim hedefim 500 tam puandı. Her zaman kararlı çalışıyordum. Çalışmalarımı devam ettiriyordum. 500 tam puan hedefime ulaşamadım maalesef ki, ama yine de bir yanlış yaparak bir derece yaptım. Öğretmenlerime çok teşekkür ediyorum. Çok destek verdiler. Ayriyeten okul müdürüme okuluma da çok teşekkür ediyorum. Aslında İmam Hatipli olmak derslerde kesinlikle bir insanı geri düşürmez. Böyle bir algı var bu yanlış. Bizim okulumuz İmam Hatip hem dinimize önem veriyordu hem de derslerimize.  Bu yönden okul yönetimi ve öğretmenlerimize teşekkür ediyorum. İstanbul Kabataş  Erkek Lisesi'ni tercih etmeyi düşünüyorum. İnşallah da güzel bir liseden sonra güzel bir üniversite kazanıp başarılı bir doktor olduktan sonra memleketime layıkıyla hizmet etmeyi düşünüyorum. Bu konuda bana yardımcı olan başta öğretmenlerim olmak üzere aileme, okul müdürüme tüm okuluma  teşekkürlerimi arz ediyorum." şeklinde konuştu. 

"İmam Hatiplilere yönelik yapılan algılar yanlıştır" 

Muhammed Yasin Turgut

LGS'de 494.328 puan çıkaran ve ilçede 2'inci olan Muhammed Yasin Turgut, "Öncelikle bir İmam Hatipli olarak bu başarı beni çok mutlu etti. Emeği geçen aileme, okuluma, öğretmenlerime ve tüm idareye teşekkür ederim. 494 puan aldım. Yüzdelik dilimi 0. 14. 500 tam puan alamadığımız için üzgünüz ama ilçemiz adına bu başarıyı devam ettireceğiz. Hedefim İstanbul Kabataş Erkek Lisesi'ni kazanıp, oradan bir güzel bir üniversite mezunu olup, oradan da vatanıma hayırlı bir doktor olmak istiyorum. İmam Hatiplilere yönelik yapılan kötü  algıların hepsi yanlıştır. Yani proje İmam Hatip ortaokulları aslında genelde dinimizle beraber eğitim amaçlı da daha iyidir. Diğer okullardan hiçbir farkı yoktur aslında. Bu konuda eksiği yok, fazlası var. Aslında beşinci sınıftan itibaren hocalar zaten bizi sınav merkezli olarak çalıştırdı. Hocalar aslında hep bize emek gösterdi. Hiçbir şey eksik etmeden her zaman ilgilendiler. Bu başarımı hem okulda hem de dışarıdaki hayatımda göstermek istiyorum. Bizi yetiştiren öğretmenlerimiz gibi, biz de gelecek nesilleri aynı bu şekilde eğitmek istiyoruz. Bu başarıyı devam ettirerek, milletime ve vatanıma daha hayırlı bir insan olmak için çalışacağım. Şu anda destek sağlayan aileme öğretmenlerime okul idaresine çok teşekkür ederim." dedi.  

"Hedefimiz, İmam Hatipliler başarısız algısını kırmaktı ve kırmayı da başardık" 

Berfin Algan

LGS'de 465,938 puan alan Berfin Algan ise, "Aslında LGS deki hedefim % 1 den daha az bir dilme girmekti. Fakat hedefime ulaşamadım. Bunun devamını ise lisedeki  hayatımda devam ettireceğim ve üniversite sınavında daha büyük bir başarı göstererek hedefime ulaşmış olacağım. İmam Hatip Ortaokulu olarak toplamda büyük bir ortalama elde ettik ve büyük bir başarı elde ettik. Kendi arkadaşlarımı tebrik ediyorum bize destek olan idare kadromuza ve öğretmenlerimize teşekkür ediyorum. Aslında lisedeki hedefim olarak % 1'lik  dilime girerek Gaziantep Lisesini kazanmaktı. Daha düşük bir hedef çıkardığım için, bundan bir alt lisesine gitmeyi düşünüyorum. Bundan sonraki hayatımda işte lisede, üniversite sınavında kazanarak yazılım mühendisi olmayı hedefliyorum. İmam Hatipli olması aslında daha başarısız bir öğrenci olması yönünde bir algı yaratmasın. Bununla ilgili olarak öğretmenlerimiz de bize büyük bir katkı sağladı ve yani bununla birlikte düşük bir başarı elde edeceğiniz anlamına gelmiyor. Yine de yüksek bir başarı elde edebilirsiniz ve bizim hedefimiz de aslında bu algıyı kırmaktı ve kırmayı da başardık. Bir kimse imam hatipte okursa başarısız olacağı anlamına gelmesin. Daima büyük bir başarı elde edebilir." ifadelerini kullandı. (İLKHA)

Bu haberler de ilginizi çekebilir