• DOLAR 34.582
  • EURO 35.992
  • ALTIN 3007.9
  • ...

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu ve bünyesinde bulunan tüm İhracatçı Birlikleri, Türkiye Gıda ve İçecek Sanayii Dernekleri Federasyonu (TGDF) ve Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER); WorldFood Istanbul Uluslararası Gıda Ürünleri Teknolojileri Fuarı’nın dünyada kendi alanındaki en etkin fuarlarından biri olması hedefiyle “Türkiye Gıda Platformu” adı altında güçlerini birleştirdi.

Bu yıl 6-9 Eylül 2023 tarihleri arasında TÜYAP’ta 31. kez düzenlenecek WordFood Istanbul, 1.500’e yakın katılımcı, 60 binin üzerinde ziyaretçi ve 700’ün üzerinde uluslararası VIP satın alma profesyoneline ev sahipliği yapacak.

“Hedefimiz Türkiye’yi dünya gıda sektörünün buluştuğu bir merkez üssü haline getirmek”

Türkiye Gıda Platformu’nun Fuar Komitesi Başkanlığına seçilen Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu dünyanın en etkin fuarlarından birini Türkiye’de düzenlemeyi hedeflediklerini belirterek “Gerek coğrafyamızın üretime elverişli olması gerekse insanımızın asırlardan gelen birikimi sayesinde, halihazırda dünya gıda sektörüne yön veren ülkelerden biriyiz. Bunun yanında özel sektör olarak çok donanımlı olduğumuz bir diğer alan da fuarcılık. Hububat Sektör Kurulu olarak tüm bu imkanları arkamıza alarak, dünyanın lider gıda fuarını ülkemizde yapabileceğimize inandık ve sektör kurulumuzdaki tüm Birliklerle dayanışma içinde güçlü bir irade ortaya koyduk. Sektör Kurulumuzun öncülüğünde, bağlı bulunan tüm İhracatçı Birliklerimiz, TGDF, ETÜDER, ICA Fuarcılık ve ALZ Grup bir araya gelerek Türkiye Gıda Platformu’nu kurduk. Türkiye Gıda Platformu olarak hedefimiz; ülkemizin en büyük gıda fuarı WorldFood İstanbul’u dünyanın en büyük ve en prestijli gıda fuarına dönüştürmek ve ülkemizi dünya gıda sektörünün buluştuğu bir merkez üssü haline getirmek.” ifadelerini kullandı.

Yabancı iş insanları ile deprem bölgesindeki üreticileri ücretsiz buluşturacağız

Gıda sektörünün en önemli aktörlerinin buluştuğu bu proje sayesinde hedeflerine çok kısa zamanda ulaşacaklarına inandıklarını belirten Tiryakioğlu, “WordFood İstanbul kapsamında çok anlamlı bir sosyal sorumluluk projesini de hayata geçiriyoruz. Fuar organizasyonu kapsamında deprem bölgesinde faaliyet gösteren gıda üreticilerine özel düzenleyeceğimiz B2B İkili İş Görüşmeleri Etkinliği ile dünyanın dört bir yanından gelecek yabancı iş insanları ile deprem bölgesindeki üreticileri ücretsiz olarak buluşturarak bölge üreticilerinin yeni ihracat bağlantıları kurmalarına ortam sağlayacağız. Türkiye Gıda Platformu ile güçlenen WorldFood İstanbul’un dünya gıda sektörüne hayırlı olmasını diliyoruz.” şeklinde konuştu.

“Gıda sektörü olarak gücümüzü birlikteliğimizden alıyoruz”

Zor günlerden geçtiğimiz şu günlerde azim ve kararlılıkla daha çok çalışmaya gayret ettiklerini; ülkemize duydukları güven ve inançla, Türkiye Gıda Platformu gibi güçlü bir çatının altında buluştuklarını ifade eden Güneydoğu Anadolu Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu, “Platformumuzun kanatları altında dünyanın en prestijli gıda fuarını ülkemize kazandırma yolunda çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürüyoruz. Türk gıda sektörü olarak gücümüzü birlikteliğimizden alıyoruz” dedi.

WorldFood Istanbul’da 2022 yılında 1,2 milyar Euro’luk iş hacmi gerçekleşmişti

2022 yılında 25 farklı ülkeden 835 katılımcı ve 2000’in üzerinde markayı, 163 ülkeden 38.358 profesyonel ziyaretçi ile buluşturan WorldFood Istanbul; 12.633 adet uluslararası ziyaretçiyi ve 77 ülkeden 600’ün üzerinde uluslararası VIP satın alma profesyonelini VIP Alım Heyeti programı kapsamında ağırlamıştı. Fuarda gerçekleşen görüşmeler sonucunda 1,2 milyar Euro’luk iş hacmi gerçekleşmişti. WorldFood Istanbul’un 2023 yılında TÜYAP Fuar Merkezi ile İFM İstanbul Fuar Merkezi’nde eş zamanlı olarak düzenlenerek çok daha yüksek katılımcı sayısına ulaştırılması hedefleniyor. (İLKHA)