• DOLAR 32.294
  • EURO 34.832
  • ALTIN 2440.305
  • ...
Gizli buzlanma olan yolda neler yapılmalı?
Google News'te Doğruhaber'e abone olun.  Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Kış aylarında hava sıcaklığının sıfır dereceye yaklaştığı veya altına düştüğü durumlarda, buzlanma tehlikesinin artacağını belirten Yol ve Sürüş Güvenliği Uzmanı Yiğit Dedeoğlu; ani hareketlerden, ani manevralardan ve ani hız değişimlerinden kaçınılması gerektiği uyarısında bulundu.

"Gizli buzlanma en çok hava sıcaklığının sıfır derecenin altına düştüğü durumlarda oluyor"

Gizli buzlanma hakkında bilgi veren Dedeoğlu, "Gizli buzlanma; herhangi bir zeminde kar görünmese bile zeminin üzerinde bulunan nemin, sıcaklıkların özellikle 0 derece ve altına düşmesiyle buzlanması ve görünürde hiçbir buz ya da kar riski olmasa bile araçlarımızın kontrolden çıkabilecek seviyede kaygan zemin oluşmasıdır. Gizli buzlanma en çok, kış aylarında hava sıcaklığının sıfır derecenin altına düştüğü durumlarda oluyor. En çok dikkat etmemiz gereken durum kış lastiğidir. Kış lastiği 1 Aralık-1 Nisan tarihleri arasında bütün sürücülerde olması gerekiyor. Bunun haricinde de gizli buzlanma olacak bölgelerde bazı belirtiler vardır örneğin; rüzgârın çok yoğun bir geçişi olduğu yol üzerlerinde, köprü üstlerinde ya da tüneller gibi yollarda buzlanma riski çok daha fazladır. Sürücüler bu noktalarda gizli buzlanmaya çok daha dikkat etmeli ve özellikle uzun yola çıkacak sürücülerin de yol boyunca gözlerinin hava sıcaklığında olması gerekiyor. Dereceyi sürekli kontrol etmeleri gerekiyor. Araca bindikleri yerde hava sıcaklığı belki 5-6 derecedir ama yol üzerinde belki de hava sıcaklığı 0 derecenin altına düşüyor. Biz her zaman psikolojik olarak araca bindiğimiz hava sıcaklığını baz alarak araç kullanıyoruz ama yol üzerinde belli güzergahlarda bir anda hava sıcaklığı 0 derecenin altına düşebiliyor ve buzlanma tehlikesi, gizli buzlanma tehlikesi bir anda baş göstermeye başlıyor. Sürücülerin en çok dikkat etmesi gereken nokta budur, sürpriz bir şekilde karşılarına genelde bu şekilde çıkıyor." dedi.

"Eğer sürücü stabil bir şekilde gazını kontrol edebilirse, direksiyon manevralarını ani bir şekilde yapmazsa kayma ve savrulma olayı baş göstermez"

Buzlu ve gizli buzlanmanın olduğu zeminlerde aracın aniden kaymaya başlaması durumunda sürücünün yapması gerekenlerden bahseden Dedeoğlu, "Sürücünün ani bir şekilde fren ya da direksiyon manevraları yapmadan, sakince direksiyon manevrası ve kontra vermesiyle yani aracı kaydığı yöne doğru direksiyonu çevirmesiyle kontrol altına tutması gerekiyor. Bu noktada soğukkanlı olmak çok önemlidir. Yapılacak her türlü panik aracın daha çok kaymasına sebep olacaktır. Asıl olan sürücünün; aracı kaymadan önce, riskli bir duruma düşmeden önce daha dikkatli olmasıdır. Özellikle biz kış aylarında her zaman söyleriz; ani hareketlerden, ani manevralardan, ani hız değişimlerinden kaçının. Eğer sürücü stabil bir şekilde gazını kontrol edebilirse, direksiyon manevralarını ani bir şekilde yapmazsa zaten bu kaymayı hiçbir zaman tetiklemez ve kayma, savrulma olayı baş göstermez." diye belirtti.  

"Lastik yere ne kadar çok tutunursa kayma, savrulma hadiseleri o kadar az yaşanacaktır"

Araç donanımlarının kış şartlarına karşı yeterli olması gerektiğinin altını çizen Dedeoğlu, "Kışın; kaygan zeminlerde, buzlu zeminlerde, karlı zeminlerde araçların lastik havaları daha da önem kazanıyor. Normalde tutunmayı sağlamak için ideal hava basıncı olması gerekiyor ama buzlu zeminde eğer lastik hava basıncı olması gerekenden düşük ya da fazlaysa lastiğin tutunması daha az olacaktır ve kayma savrulma etkilerine daha kolay girecektir. Sürücülerin kış aylarında daha çok lastik kontrolü yapması ve buna karşı daha hassas olmalarını tavsiye ediyoruz. Lastik yere ne kadar çok tutulursa kayma, savrulma hadiseleri o kadar az yaşanacaktır. Çünkü araçlarımızın yol ve temasını sağlayan tek noktaları lastiklerdir. Lastikler, kışın daha bir önem kazanıyor diyebiliriz." ifadelerini kullandı. (İLKHA)





Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Bu haberler de ilginizi çekebilir