• DOLAR 34.944
  • EURO 36.745
  • ALTIN 2979.98
  • ...
Ankaralılar: 112 Acil Çağrı Merkezlerini gereksiz aramamak için halk olarak bilinçlenmeliyiz
Google News'te Doğruhaber'e abone olun.  Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Ülke geneli sıhhi imdat, polis, jandarma, orman yangını, sahil güvenlik ve AFAD'ın acil çağrı hatlarının tek bir numara 112'de birleştiren 112 Acil Çağrı Merkezleri hizmet veriyor. 7 gün 24 saat esasına göre çalışan acil çağrı merkezlerinde milyonlarca ihbar alırken ihbarların yarısına yakınını ise asılsız çağrılar oluşturuyor.

Asılsız çağrıların önüne geçebilmek için halkın daha da bilinçlendirmesi gerektiğini belirten Ankaralılar, gerekirse kamu spotlarının çoğaltılması gerektiğini belirtti.

İLKHA muhabirlerine konuşan Ankaralılar, yapılan asılsız çağrıların birçok kişinin canına mal olabileceğini hesaba katarak böyle bir davranışın yapılmaması gerektiğini belirttiler.

"Asılsız çağrılar yüzünden acil rahatsızlıkları olan insanlar mağdur oluyor"

Can Boray

Medeni ülkelerde 112 acil servisi rahatsız eden kimsenin olmadığını belirten Can Boray, "Burada nedense herkes sorun yaşadığında bunu doğrudan acil yoluyla çözmek istiyor. Tabi ki gerçekten acil rahatsızlıkları olan insanlar da bu durumda mağdur oluyor. Belki vatandaşların bilinçlendirilmesi ile bu sorun çözülebilir. Böyle düşünüyorum. Yetkililer çağrı yapıyoruz ama yetkililer çağrıları umursayacak duygu durum içinde değiller. O yüzden yetkililerden bekleyeceğimize ve göklerden bekleyelim daha iyi." dedi.

"Vatandaşın yapacağı tek şey 112 acil servisi meşgul etmemeleridir"

İzzet Ağırtan

Trafik kurallarına uymayanlardan dolayı 112 acil servislerin sorun yaşadığı konusunda konuşan İzzet Ağırtan, "Bazı gençlerimiz yaptığı haylazlıklarla işte 112 acil servis olsun, itfaiye olsun, polis ekipleri olsun yanlış anons yapılıyor. Bu yüzden de çok sorunlar çıkıyor. Vatandaşın yapacağı tek şey 112 acil servisi meşgul etmemeleridir." ifadelerini kullandı.

"Bir insanı kurtarmaya giden insanlara engel olan en büyük kötülüğü yapıyor"

Lokman Köse

112 acil servisi meşgul etmenin bir hayata engel olduğunu aktaran Lokman Köse, şu ifadelerini kullandı:

"Aslında katillik ile farkı yok. Bir insanı kurtarmaya giden insanlara engel olabiliyorsanız demek siz en büyük kötülüğü yapıyorsunuz demektir. Bu sebeple bana göre bütün vatandaşlarımızın 112'ye karşı duyarlı olması gerekiyor. Çünkü bir gün onlara da bu lazım olabiliyor. Herkes kendi vazifesini en iyi şekilde yaparsa sıkıntı kalmaz diye düşünüyorum. Bu konu kültürle alakalı bir şey. Yetkiler ne yaparsa yapsın, hangi kanunu koyarsa koysun eğer insanlar bunu uygulamıyorlarsa yapacak bir şey yok. Ben de kültürümüzün artması gerekiyor diye düşünüyorum."

"Asılsız çağrılar eğitim meseledir"

Hanifi Günaydın

Toplumun bu konuda gerektiği kadar eğitilmediğinin altını çizen Hanifi Günaydın, "Benim yeğenim bir dönem onun müdürlüğünü de yaptı. Acil 112'yi arıyorlar ve hava durumu soruyorlardı. Bu eğitim meseledir. Çözüm olarak televizyonlarda kamu spotu yayınlanabilir. Bu anlamda belki toplum biraz daha bilinçlenebilir. Vatandaş 112'nin ne anlamda kullanıldığını bilmiyor." şeklinde konuştu. (İLKHA)











Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Bu haberler de ilginizi çekebilir