Anaokulu Öğrencilerine; Dans Derslerine Tepki
Diyarbakır`da anaokuluna giden kızına; salsa, tango ve bale dansları öğreten okul yönetimini Kaymaklığa dilekçe vererek şikâyette bulunan, öğrenci velisi Mehmet İhsan Acun, yılbaşında da okulda Noel ağacının kurulduğuna dikkat çekti.
DİYARBAKIR- Diyarbakır`ın merkez Kayapınar ilçesi Diclekent Anaokulunda, Latin Amerika ve Avrupa ülkelerine ait Salsa, Tango ve Bale gibi danslar için öğretici tuttulduğu, belli bir ücretle bu eğitimin verildiğini iddia eden öğrenci velisi Mehmet İhsan Acun, okul yönetimini Kayapınar İlçesi Kaymakamlığına verdiği bir dilekçe ile şikayet etti.
İlke Haber Ajansı`ına skandal olay hakkında bilgi veren öğrenci velisi Mehmet İhsan Acun, daha önce de yılbaşından hemen sonraki sabah okulda Noel ağacı kurulduğunu belirterek, "Aynı gün kızıma verilmiş içinde yılbaşında hediyeleşiyor musunuz gibi sorular bulunan resimler de verilmişti. Bu durumların kızımın gelişimini ve psikolojisini etkilememesi mümkün değildir" dedi.
`Bu danslar örfümüze, özümüze ve inancımızda yeri yoktu`
İnancımızda, örfümüzde, özümüzde ve kültürümüzde yer almayan bu dans anlayışının henüz yeni yeni okula başlamış çocuklara Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Devletin anaokulunda empoze edilmesinin, bilinçaltına yerleştirilmeye çalışılmasının son derece tehlikeli, art niyetli ve kaygı bulduğunu vurgulayan Acun, birçok farklı etkinlik yöntemi varken bu dansların yöntem olarak seçilmesi düşündürücü olduğunu söyledi.
İnancımızda, örfümüzde, özümüzde ve kültürümüzde yer almayan bu dans anlayışının henüz yeni yeni okula başlamış çocuklara Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Devletin anaokulunda empoze edilmesinin, bilinçaltına yerleştirilmeye çalışılmasının son derece tehlikeli, art niyetli ve kaygı bulduğunu vurgulayan Acun, birçok farklı etkinlik yöntemi varken bu dansların yöntem olarak seçilmesi düşündürücü olduğunu söyledi.
`Bu tür rezaletlerin arkasında misyoner ve ateist zihniyet vardır`
Bir veli olarak çocuğunun Salsa, Tango ve Bale gibi dansları öğrenmesi için anaokuluna göndermeyeceğini açıklayan Acun daha sonra şöyle devam etti: " Milletinin ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, ülkesini seven, beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, sahip iffetli ve namuslu bir birey olması için gönderiyorum. Bu açıdan tango dansları görmesini, bu dersi görenlerle beraber eğitim almasını da istemiyorum. Okullarımızda masum çocuklarımıza yönelik bu tür rezaletlerin arkasındaki zihniyetin misyoner ve ateistlerin, ahlaksızların çalışmalarına paralel olduğunu düşünüyorum."
Bir veli olarak çocuğunun Salsa, Tango ve Bale gibi dansları öğrenmesi için anaokuluna göndermeyeceğini açıklayan Acun daha sonra şöyle devam etti: " Milletinin ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, ülkesini seven, beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, sahip iffetli ve namuslu bir birey olması için gönderiyorum. Bu açıdan tango dansları görmesini, bu dersi görenlerle beraber eğitim almasını da istemiyorum. Okullarımızda masum çocuklarımıza yönelik bu tür rezaletlerin arkasındaki zihniyetin misyoner ve ateistlerin, ahlaksızların çalışmalarına paralel olduğunu düşünüyorum."
Her Müslüman toplum kendini oluşturan ahlaki değerlerine sahip çıkması gerektiği uyarısında bulunan veli Acun, "Diyarbakır gibi 541 sahabe ve 7 Peygamberin metfun bulunduğu bu kutsal mekanda 5-6 yaşlarındaki çocuklarımıza sanat adı altında bu rezaletlerin yaygınlaştırılmaya çalışılması, Peygamber ve Sahabe ruhlarına saygısızlık ve Müslüman halkımıza karşı bir ihanettir" ifadelerini kullandı.
`Yönetmelikte de bu tür uygulamalar yoktur`
Milli Eğitim Bakanlığının Okul Öncesi Eğitim Kurumları Yönetmeliğinin 6.Maddesinde Okul Öncesi Eğitimin amaçlarının belirttiğini sözlerine ekleyen Acun, "İlgili maddenin a bendinde, Milli ve manevi değerlere bağlı, ülkesinin kültürel değerlerini koruma ve ülkesinin değerlerini yüceltme vurgusu yapılmıştır. Yukarıda belirtilen okulun uygulamalarının, belirlenmiş olduğu hükümlere ve yönetmeliklere uymadığı ortadadır. Yöremize ait Folklor Oyunları yerine böyle bir uygulamanın yapılması Kültürel değerlere, Milli ve Manevi değerlerimizi hedef almış bilinçli bir yönlendirme ve kültür ithalatı olduğunu düşünmekteyim. Konu ile ilgili başta Kayapınar Kaymakamlığı ilimiz valiliğini ve halkımızın vekillerini duyarlı olmaya kültürel erozyona engel olmaya davet ediyorum" ifadelerine yer vererek, "Bunun için Kayapınar Kaymakamlığına dilekçe vererek şikayette bulundum. Duyarlı velilerimizi de buna dur demeye davet ediyorum" şeklinde konuştu. (Osman İçli-M.Sait Adiyaman / İLKHA)
Milli Eğitim Bakanlığının Okul Öncesi Eğitim Kurumları Yönetmeliğinin 6.Maddesinde Okul Öncesi Eğitimin amaçlarının belirttiğini sözlerine ekleyen Acun, "İlgili maddenin a bendinde, Milli ve manevi değerlere bağlı, ülkesinin kültürel değerlerini koruma ve ülkesinin değerlerini yüceltme vurgusu yapılmıştır. Yukarıda belirtilen okulun uygulamalarının, belirlenmiş olduğu hükümlere ve yönetmeliklere uymadığı ortadadır. Yöremize ait Folklor Oyunları yerine böyle bir uygulamanın yapılması Kültürel değerlere, Milli ve Manevi değerlerimizi hedef almış bilinçli bir yönlendirme ve kültür ithalatı olduğunu düşünmekteyim. Konu ile ilgili başta Kayapınar Kaymakamlığı ilimiz valiliğini ve halkımızın vekillerini duyarlı olmaya kültürel erozyona engel olmaya davet ediyorum" ifadelerine yer vererek, "Bunun için Kayapınar Kaymakamlığına dilekçe vererek şikayette bulundum. Duyarlı velilerimizi de buna dur demeye davet ediyorum" şeklinde konuştu. (Osman İçli-M.Sait Adiyaman / İLKHA)