Çin’e kuru meyve ihracatı yüzde 21 arttı
Çin’e Türkiye geneli kuru meyve ve mamulleri ihracatı 2020 yılında yüzde 21 artarak 28 milyon dolara ulaştı.
EKONOMİ SERVİSİ
Kuru meyve sektörü tüm dünyada her geçen gün artan tüketici bilinci ve sağlıklı gıdaya olan talep çerçevesinde kuru meyvelerimiz ön plana çıkıyor. Türkiye geneli kuru meyve ve mamulleri ihracatı 2020 yılında 1,4 milyar dolara ulaştı. 477 bin 150 ton kuru meyve 162 ülkeye ihraç edildi. İhracatta Avrupa Birliği ülkeleri ve ABD ön plana çıktı. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep yazılı açıklamasında, “2020 yılı pandemi döneminde sağlıklı gıdanın önemi her kesim tarafından daha iyi anlaşıldığından, Dünya Sağlık Örgütü’nün sağlıklı gıdalar listesinde yer alan kuru meyvelerimizin ihracatında yıl sonunda rakamsal olarak hedeflerimizi gerçekleştirmek adına tüm sektörümüz var gücüyle çalışmaktadır” dedi. Celep, “Özellikle son yıllarda “Kuşak ve Yol Projesi”nin hayata geçmesi ile birlikte yüzümüzü Uzak Doğu’ya çevirdik. Dünyanın ikinci büyük ekonomisi konumuna gelen Çin başta olmak üzere, Güney Kore, Malezya, Endonezya, Hindistan, Singapur gibi dünya nüfusunun 2/3’ünden fazlasını barındıran, ekonomileri hızla gelişen ve gıda talebinin giderek arttığı Uzakdoğu’ya yönelik tanıtım çalışmalarımıza özel önem veriyoruz. Çin’e Türkiye geneli kuru meyve ve mamulleri ihracatımız 2020 yılında yüzde 21 artarak 28 milyon dolara ulaştı” dedi.