Diyarbakırlı İmam Hatipli öğrenciler İdlibliler için kermes düzenledi
İmam Hatip Lisesi öğrencileri, Suriye rejimi ve Rusya'nın İdlib kentine yönelik yaptığı bombardıman nedeniyle Türkiye sınırındaki güvenli bölgelere yerleşen ve çok zor şartlarda hayata tutunmaya çalışan İdlibliler için hayır kermesi düzenlendi.
Şehit Halit Gülser Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Mehmet Zekeriya Erdem, mazlum coğrafyanın mazlum insanlarına yardımda bulunmak amacıyla düzenlenen kermese katkıda bulunanlara teşekkür etti.
Erdem, Öğrencilerde dini duyguyu, insani değerleri geliştirmek ve bu duyguları kısa sürede sahiplenebilmeleri adına bu kermes etkinliğini düzenlediklerini belirtti.
"Avrupa, Amerika ve sözde demokrasiden bahsedenler bu drama sessiz kalmaktadır"
İdlib'te insanlık faciası yaşandığını hatırlatan Erdem, "Biz bu faciayı televizyonda, gazetelerde ve sosyal medyada görmekteyiz. Bu insanlara Avrupa, Amerika ve sözde demokrasiden bahsedenler bu drama sessiz kalmaktadır. Söz konusu Müslüman olunca daha da sessiz kalıyorlar. Bizde mazlum coğrafyanın mazlum insanlarına hem dua ederek hem de fiiliyat olarak ta bunu yapmak istedik. Katkılarıyla bizi destekleyen misafirlerimize, öğrencilerimize ve velilerimize teşekkür ediyorum. Rabbim tez zamanda bu zulmü bu coğrafyadan kaldırsın." şeklinde konuştu.
"Biz de onların yerinde olsaydık onlarda bizim için yardım çalışmaları yaparlardı"
Televizyon kanallarından İdliblilerin zulüm altında olduğunu ve bu amaçla kermes düzenlendiğini belirten 11'inci sınıf öğrencilerinden Sena Yılmaz, "İdlibli kardeşlerimize hem duayla hem de maddi yardım ederek onların yanında olduğumuzu göstermek için böyle bir etkinlik düzenledik. Biz de onların yerinde olsaydık onlarda bizim için yardım çalışmaları yapacaklardı. Emeği geçenlerden Allah razı olsun." şeklinde konuştu.
12'nci sınıf öğrencisi Büşra Aslan, "Bu etkinliği yapmamızın amacı İdlibteki kardeşlerimize yardımcı olmaktır. Öğrenci ve velilerimizin katılımıyla kardeşliğimizi sağlamlaştırdık. Biz her zaman din kardeşimizin yanında olmalıyız." dedi. (İLKHA)