Tapantepe`ye Neden Tünel Yapılmıyor?
Bingöl Sosyal Kültürel ve Ekonomik Kalkınma Derneği (BİN-DER) Başkanı Doğan Karasu,sürücülerin çok zorlandığı ve kaza riskinin yüksek olduğu Bingöl-Diyarbakır karayolunun Tapantepe mevkiinde tünel yapılması gerektiğini ifade etti.
BİNGÖL- Bingöl Sosyal Kültürel ve Ekonomik Kalkınma Derneği (BİN-DER) Başkanı Doğan Karasu, Bingöl-Diyarbakır karayolunun Tapantepe mevkiinde tünel yapılması gerektiğini ifade etti.Yolun rampa ve eğimli olması nedeniyle sürücülerin ve yolcuların çok zorlandığı Tapatepe`ye tünel yapılması gerektiğini ifade eden Karasu, "Sayın Cevdet Yılmaz, Diyarbakır-Erzurum yolu için `çılgın proje` demişti. Her yerde normal olan bir yolun Bingöl sınırlarında neden çıldırdığını da bilmiyoruz. Tapantepe Bölgesine 600 metre tüneli ön görmeyen bir vizyondan çılgın proje nasıl çıkar merak ediyoruz" dedi.
``Karayolları Bölge Müdürlüğünü Anlamak, Onların Planlamadaki Zekâlarına İzahat Getirmek Zordur``
"Tapantepe bölgesi rampalı ve eğimli yolu, kışları oluşan ekstra ulaşım zorluklarıyla sürücülerin ve yolcuların çok zorlandığı ve ekonomik kaybın en fazla yaşandığı sorunlu bir bölgedir" diyen BİN-DER Başkanı Karasu, Tapantepe bölgesinde birbirinden bağımsız toplamda her biri 300 metre uzunlukta iki dağ silsilesinin bulunduğuna işaret etti.
Karasu, "Duble yollarımızın yıllarca sürmesine alıştık. Yeter ki, yollar kaliteli ve güvenli olsun, maalesef bu da yok. Elazığ neredeyse ikinci havaalanını çok kısa bir sürede bitirdi. Eskisini bize mi verseler, ne yapsalar? Tapantepe bölgesi rampalı ve eğimli yolu, kışları oluşan ekstra ulaşım zorluklarıyla sürücülerin ve yolcuların çok zorlandığı ve ekonomik kaybın en fazla yaşandığı sorunlu bir bölgedir. Tapantepe bölgesinde birbirinden bağımsız toplamda her biri 300 metre uzunlukta iki dağ silsilesi bulunmaktadır. Bu coğrafik avantaj sayesinde iki ayrı dağın altına iki tünel açılabilir. İki tünelin açılmasıyla Tapantepe Bölgesi ulaşımı daha güvenli hale getirilebilirdi. Tünelin maliyeti ile mevcut uygulamanın maliyeti bir birine yakındır. Ancak bu projeyle Tapantepe`de her kış aynı çile ile devam edecektir, o bölge her zaman tıkanma riski taşıyacaktır, yol açması için ekip görevlendirmesi yapılacaktır ve bu gider devlet bütçesine her zaman yük olacaktır. Karayolları Bölge Müdürlüğünü anlamak, onların planlamadaki zekâlarına izahat getirmek zordur. Viyadük yapacakları devasa yerlere dolgu yapıyorlar, tünel yapacakları yerleri çukur şeklinde kazıyorlar. Dağlara, ovalara, derelere, su kaynaklarına güvenlik sendromuyla bakılıyor, bu değerler insanlık aleminin ortak mirası olarak görülmüyor" dedi.
"Tapantepe bölgesi rampalı ve eğimli yolu, kışları oluşan ekstra ulaşım zorluklarıyla sürücülerin ve yolcuların çok zorlandığı ve ekonomik kaybın en fazla yaşandığı sorunlu bir bölgedir" diyen BİN-DER Başkanı Karasu, Tapantepe bölgesinde birbirinden bağımsız toplamda her biri 300 metre uzunlukta iki dağ silsilesinin bulunduğuna işaret etti.
Karasu, "Duble yollarımızın yıllarca sürmesine alıştık. Yeter ki, yollar kaliteli ve güvenli olsun, maalesef bu da yok. Elazığ neredeyse ikinci havaalanını çok kısa bir sürede bitirdi. Eskisini bize mi verseler, ne yapsalar? Tapantepe bölgesi rampalı ve eğimli yolu, kışları oluşan ekstra ulaşım zorluklarıyla sürücülerin ve yolcuların çok zorlandığı ve ekonomik kaybın en fazla yaşandığı sorunlu bir bölgedir. Tapantepe bölgesinde birbirinden bağımsız toplamda her biri 300 metre uzunlukta iki dağ silsilesi bulunmaktadır. Bu coğrafik avantaj sayesinde iki ayrı dağın altına iki tünel açılabilir. İki tünelin açılmasıyla Tapantepe Bölgesi ulaşımı daha güvenli hale getirilebilirdi. Tünelin maliyeti ile mevcut uygulamanın maliyeti bir birine yakındır. Ancak bu projeyle Tapantepe`de her kış aynı çile ile devam edecektir, o bölge her zaman tıkanma riski taşıyacaktır, yol açması için ekip görevlendirmesi yapılacaktır ve bu gider devlet bütçesine her zaman yük olacaktır. Karayolları Bölge Müdürlüğünü anlamak, onların planlamadaki zekâlarına izahat getirmek zordur. Viyadük yapacakları devasa yerlere dolgu yapıyorlar, tünel yapacakları yerleri çukur şeklinde kazıyorlar. Dağlara, ovalara, derelere, su kaynaklarına güvenlik sendromuyla bakılıyor, bu değerler insanlık aleminin ortak mirası olarak görülmüyor" dedi.
Yanlış Planlamalar " Masumiyet Karinesi`ne Havale Edilecek ve Bu Yolla Devletin Paraları Çar-çur Edilecektir``
Bingöl-Diyarbakır yolunun Bingöl-Solhan ve Bingöl-Elazığ yolu gibi yıllarca sürmemesi gerektiğini vurgulayan Karasu, "Bingöl-Diyarbakır duble yolunun kalitesi düşüktür, keskin virajların çokluğu dikkat çekmektedir. Anlaşılan bu yol daha çok elden geçirilecek, yanlış planlamalar `masumiyet karinesi`ne havale edilecek ve bu yolla devletin paraları çar-çur edilecektir. Devletin parasını korumak bizim gücümüzü aşıyor, üstümüze vazife de değildir, devlet kendi parasına sahip çıksın. Vatandaş olarak sağlam, güvenilir, kaliteli yol istiyoruz. Diyarbakır-Bingöl-Erzurum Duble Yolu bizim için sıradan bir duble yoldur ve bu yoldan her yerde vardır. Her tarafta yapılan ve yapımı süren yollar kalitesinde yollar istemek hakkımız" dedi.
Bingöl-Diyarbakır yolunun Bingöl-Solhan ve Bingöl-Elazığ yolu gibi yıllarca sürmemesi gerektiğini vurgulayan Karasu, "Bingöl-Diyarbakır duble yolunun kalitesi düşüktür, keskin virajların çokluğu dikkat çekmektedir. Anlaşılan bu yol daha çok elden geçirilecek, yanlış planlamalar `masumiyet karinesi`ne havale edilecek ve bu yolla devletin paraları çar-çur edilecektir. Devletin parasını korumak bizim gücümüzü aşıyor, üstümüze vazife de değildir, devlet kendi parasına sahip çıksın. Vatandaş olarak sağlam, güvenilir, kaliteli yol istiyoruz. Diyarbakır-Bingöl-Erzurum Duble Yolu bizim için sıradan bir duble yoldur ve bu yoldan her yerde vardır. Her tarafta yapılan ve yapımı süren yollar kalitesinde yollar istemek hakkımız" dedi.
``Gizli Buz` Gibi Etrafını Kuşatan Menfaat Çetesi Alkış Mangalarına Baksa Daha İyi Edecektir``
Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz`ın Diyarbakır-Erzurum yolu için `çılgın proje` ifadelerini hatırlatan Karasu, şunları söyledi: "Her yerde normal olan bir yolun Bingöl sınırlarında neden çıldırdığını da bilmiyoruz. Transit bir yolun Bingöl için çılgın olarak görülmesi, Bingöl`ün talihini değiştirecek bir unsur olarak gösterilmesi çok ilginçti ve bunun reel bir temeli de yoktu. Tapantepe Bölgesine 600 metre tüneli ön görmeyen bir vizyondan çılgın proje nasıl çıkar merak ediyoruz. Kalkınma Bakanımız Sayın Cevdet Yılmaz üretime dayalı tesislerin açılışını yapmamakta, açılışı yapılan parkları yeniden açmakta, sus payı olarak dağıtılan ve kalem-broşür koleksiyonunun ötesine geçemeyen SODES projelerinin ve eczanelerin açılışını yapmaktadır. Bingöl`ün kötü yönetildiğini düşünen 2-3 kişinin zaman zaman yaptıkları eleştirileri çok göreceğine yola döşeli `gizli buz` gibi etrafını kuşatan menfaat çetesi alkış mangalarına baksa daha iyi edecektir. Devletin para babası olduğu bir düzende `çok yaşa padişahım` diyenlerin çok olduğu malum, ancak herkesin bu tekerlemeye itibar etmeyeceği bilinmelidir." Şeklinde konuştu.(Nihat Kanat-İLKHA)
Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz`ın Diyarbakır-Erzurum yolu için `çılgın proje` ifadelerini hatırlatan Karasu, şunları söyledi: "Her yerde normal olan bir yolun Bingöl sınırlarında neden çıldırdığını da bilmiyoruz. Transit bir yolun Bingöl için çılgın olarak görülmesi, Bingöl`ün talihini değiştirecek bir unsur olarak gösterilmesi çok ilginçti ve bunun reel bir temeli de yoktu. Tapantepe Bölgesine 600 metre tüneli ön görmeyen bir vizyondan çılgın proje nasıl çıkar merak ediyoruz. Kalkınma Bakanımız Sayın Cevdet Yılmaz üretime dayalı tesislerin açılışını yapmamakta, açılışı yapılan parkları yeniden açmakta, sus payı olarak dağıtılan ve kalem-broşür koleksiyonunun ötesine geçemeyen SODES projelerinin ve eczanelerin açılışını yapmaktadır. Bingöl`ün kötü yönetildiğini düşünen 2-3 kişinin zaman zaman yaptıkları eleştirileri çok göreceğine yola döşeli `gizli buz` gibi etrafını kuşatan menfaat çetesi alkış mangalarına baksa daha iyi edecektir. Devletin para babası olduğu bir düzende `çok yaşa padişahım` diyenlerin çok olduğu malum, ancak herkesin bu tekerlemeye itibar etmeyeceği bilinmelidir." Şeklinde konuştu.(Nihat Kanat-İLKHA)