Facebook’un siyasi reklam hâkimiyeti
Facebook, 2019/2020 seçim döneminde % 59,4'lük bir pay ile siyasi reklamlar için kullanılan birinci dijital platform olmaya devam etti.
TEKNOLOJİ SERVİSİ
EMarketer araştırmasına göre, Google ve Facebook, ABD'deki toplam dijital reklam pazarının % 60,8'ini kontrol etmekte. Bu ikilinin dijital siyasi reklam gelirlerinden aldığı pay söz konusu olduğunda ise bu seçim döneminde oran % 77,6'ya tırmandı.
Facebook, 2019/2020 seçim döneminde % 59,4'lük bir pay ile siyasi reklamlar için baskın olarak kullanılan dijital platform. Bu dönemde Facebook üzerinde gerçekleştirilen siyasi reklam harcaması 796,8 milyon dolar oldu.
Facebook’un, siyasi reklam verenler için erişim, hedefleme ve kullanım kolaylığı sunduğu, adayların, TV veya radyoya kıyasla potansiyel destekçilerine daha hızlı ve kolay bir şekilde reklam gönderebildiği ifade edilmekte.
GOOGLE İKİNCİ SIRADA
Google, 2019/2020 seçim döneminde % 18,2’lik pay ile siyasi reklamlar için kullanılan dijital platformlar içinde ikinci sırada yer almakta. Bu dönemde Google üzerinde gerçekleştirilen siyasi reklam harcaması 243,7 milyon dolar oldu.
EMarketer araştırması, Google'ın siyasi reklam gelirlerini reklam türlerine göre ayırmasa da görüntülü reklamlara harcanan paranın çoğunun YouTube'a gittiği bilinmekte. YouTube’un popüler olmasının nedeninin, reklam verenler TV'de yayınladıklarının aynı veya benzeri reklamları yayınlayabilirken, farklı bir kitleye ulaşabilmeleri olduğu belirtiliyor.
Google'da arama harcamaları ise adaylar adlarının arama sonuçlarında üstlerde görünmesini istedikleri için seçim dönemi boyunca oldukça sabit.