• DOLAR 34.466
  • EURO 36.583
  • ALTIN 2925.299
  • ...
`Biz Ölüyoruz, İşten Atabilirsiniz`
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 
Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğüne ait KEGM-7 Acil Müdahale Botu, 4 Aralık 2012 günü batan bir yük gemisindeki personeli kurtarmak için denize açılmış ancak şiddetli fırtına nedeniyle kayalıklara çarpan bot, parçalanarak batmıştı. Kaza sonucunda Kaptan Cemil Özben, çarkçıbaşı Mehmet Genç ve yağcı Turgay Sarıboğa ile kazazedelere yardım etmeye çalışan, balıkçı Mümin Akgün hayatını kaybetmişti. Denize açılan ekibin olay anında izinli oldukları ortaya çıkmış ve kazayla ilgili birçok ihmal iddiası da gündeme gelmişti. Kazanın ardından ortaya çıkan belgeler o ihmal iddialarını yeniden gündeme taşıdı.

Botun otomatik pilotu

Milliyet`in haberine göre, belgelerden ilki batan KEGM-7 Acil Müdahale Botu’nun Haftalık Planlı Bakım ve Tutum Çizelgesi. Kaza sonrası yapılan incelemede kazadan önce botun otomatik pilotunun çalışmadığının tespit edilerek Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’ne bildirildiği anlaşıldı. Botun bakımını yapan Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü Tahlisiye Daire Başkanlığı’nda görevli Kaptan Serkan Dinç tarafından hazırlanan raporun kazadan bir hafta önce Kıyı Emniyet Genel Müdürlüğü’ne gönderildiği öğrenildi.

Aküleri de bitmiş

İkinci belge ise bot ekibinin hazırladığı rapor. KEGM-7 botunun kaza günü mesaide olan kaptanı Rıfkı Çırtlık ve çarkçıbaşısı Ali Çiftçi, kazadan bir gün önce hazırladıkları raporda botun “emergency akü” grubunun ömrünü tamamladığını belirtmiş ve acil olarak değiştirilmesini talep etmişler. Deniz Hizmetleri Daire Başkanlığı Bakım-Onarım Müdürlüğü’ne Çırtlık ve Çiftçi’nin yazdığı yazıda şu ifadeler yer alıyor: “... Limanı’nda konuşlu bulunan botumuzun aylık akü planlı bakım tutumları esnasında ‘Emergency Akü’ grubunda 5 numaralı akünün kullanım ömrünü tamamladığı voltaj ölçümüyle tespit edilmiştir. Emergency grupta bulunan diğer akülerin yakın zamanda kullanım ömürlerinin dolacağı tahmin edilmektedir. Acilen emergency akü grubunda kullanılmak üzere 4 adet 200 AH, akü ihtiyacımız vardır. Temini hususu bilgilerinize arz ederiz.”

`Biz ölüyoruz, işten atabilirsiniz`

Şile`de bir gemiyi kurtarmak isterken batan geminin Kaptanı Cemil Özben’in bir yetkiliyi telefonla arayıp "İş akdinizi feshedeceğim’ demiştiniz. Şimdi biz ölüyoruz, ne biliyorsanız yapın" dediği ortaya çıktı.

Şile`de batan gemiyi kurtarmak için yola çıkan sahil güvenlik botunun arızalı olduğu iddia edildi.

Hürriyet Gazetesi`nin haberine göre, Karadeniz`de 4 Aralık`ta meydana gelen fırtınada alabora olan bottan kurtulan Ahmet Kasarcı verdiği ifadede, olayda hayatını kaybeden Kaptan Cemil Özben`in denize açılmayı reddeden Kaptan Rıfkı Çırtlık`ın yerine işten atılma tehdidiyle zorla göreve çıkarıldığını söyledi.

Kasarcı ifadesinde, botun motoru durduktan sonra Kaptan Özben`in bir yetkiliyi telefonla arayıp "İş akdinizi feshedeceğim’ demiştiniz. Şimdi biz ölüyoruz, ne biliyorsanız yapın’” dediğini iddia etti.

Habere göre ayrıca, botun olaydan bir hafta önce yapılan kontrollerinde otomatik pilot mekanizmasının arızalı olduğu ve acil durum anında devreye giren jet motorlarını besleyen akülerden birinin boş, diğer 4’ünün ise eksik güçte olduğu ortaya çıktı. Bu durumun raporla kıyı emniyetine bildirilmesine rağmun botun tamir görmediği belirtildi. (Milliyet / Hürriyet)
 

 

Bu haberler de ilginizi çekebilir