4+4+4 Fırsata Dönüştürülebilir
Anadolu Eğitim Sendikası Bingöl İl Temsilcisi Çeliker, \"İl İçi Eş Özrü\" yer değiştirmelerinde yaşanan sorunlar nedeniyle eşlerin mağdur olmaması için Bingöl Milli Eğitim Müdürlüğü`nün inisiyatif kullanmasını istedi.
BİNGÖL-4+4+4 sisteminin eğitim çalışanlarını belirsizliğe ve kaosa sürüklediğini belirten Bingöl Anadolu Eğitim Sendikası İl Temsilcisi Veysel Çeliker, Bingöl İl Milli Eğitim Müdürlüğünün var olan krizi şuana kadar iyi yönettiğini, süreçten hiçbir eğitim çalışanının zarar görmemesinin de İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından kullanılacak inisiyatife bağlı olduğunu söyledi.
Özelikle\" İl İçi Eş Özrü\" yer değiştirmelerinin de yaşanan sıkıntı dolayısıyla eşlerin mağdur olduğunun altını çizen Çeliker, Bingöl MEM`in bu konuda insiyatif kullanmasını istedi.
4+4+4+ Ulusal Camiada Kaosa Yol Açmıştır
Kullanılacak insiyatif ile aile bütünlüğünün korunabileceğini belirten Çeliker yaptığı yazılı açıklamada şu ifadeleri kullandı:
\" 4-4`lük sistem kurma amacıyla ortaya atılan ve hiçbir alt yapıya sahip olmayan yeni model, hem eğitim çalışanlarını hem de ülke geleceğini tehdit eder hale gelmiştir. Altyapı hazırlanmadan, vatandaşa doğru dürüst anlatılmadan sırf \"Ben yaptım, oldu\" denilerek kamuoyunun önüne atılan sistem daha uygulamaya geçmeden on binlerce mağdurunu ortaya çıkarmıştır. Özellikle Sınıf Öğretmenleri sistemin ana mağdurları olmuş ve 5-6 yıl boyunca yerlerine çakılmak zorunda bırakılmıştırlar. Oluşan norm fazlalıkları sistemi tıkamış ve Öğretmenleri belirsizliğe sürüklemiştir. Sendika olarak, on binlerce mağdur yaratan sistemin alt yapısının hazırlamaması nedeniyle 4+4+4`ü Dert+Dert+Dert olarak değerlendiriyoruz.\"
Bingöl MEM Süreci En Doğru İşleten Oldu
Bakanlık kaynaklı sorunlar nedeniyle İl MEM`lere yoğun bir yüklenme olduğunu belirten Çeliker, \"Atama ve Özlük şeflikleri yoğun bir tempo içerisine girmek zorunda bırakılmıştırlar. Bazı illerde duyarsızlık nedeniyle Öğretmenler mağdur edilmiş ve sorunları baş başa bırakılmıştırlar. İl içi yer değiştirmelerde İl kontenjanları açıklanmamış ve sıralar hakkında açıklama yapılmamış hatta sonuçların zamanında açıklanması zahmetine bile katlanılmamıştır. Ama Bingöl İl MEM bu tür konularda kolunu iyi sıvamış ve çalışanlarının en sağlıklı biçimde bilgilendirmiştir\" dedi. Çeliker, ulusal düzeyde yaptıkları değerlendirmelerde Bingöl MEM`in İl MEM`ler arasında ilk üç arasında olduğunu tespit ettiklerini söyledi.
Bingöl MEM Çalışanları Takdiri Hak Etmektedir
Çeliker, Bu nedenledir ki, eğitim çalışanlarının haklarının korunması ve eğitim çalışanlarına haklarının doğru anlatılması noktasında gerekli gayreti gösteren İl MEM çalışanlarına teşekkür ediyoruz. Eğitim camiasının özellikle Atama ve Özlük şefliklerden duyduğu memnuniyet hem sendika olarak hem de bir Bingöllü olarak bizi ziyadesiyle sevindirmiş ve onere etmiştir. Mağdur etmeyen aksine `kendisi mağdur olmuş` gibi çalışanına yakışan Bingöl MEM ve çalışanları takdiri fazlasıyla hak etmiştir\" diye konuştu.
Sendika olarak Bingöl İl MEM`in bu duruşunu devam ettirmesini beklediklerini ifade ecen Çeliker, \"Müdürlüğümüzü önümüzdeki günlerde çok zor günler beklemektedir. Gerek il içi özür grubu atamalarında kontenjan açılmamasından dolayı yaşanan sıkıntılar ve Norm fazlası öğretmenlerimizin içerisine girdiği kaygı ortamının giderilmesini bekliyoruz. İl içi Eş Özrü yer değiştirme talepleri bakanlığın 4+4+4 sisteminden dolayı sekteye uğramıştır. Özelikle Sınıf Öğretmenleri bu konuda büyük bir hayal kırıklığı yaşamıştırlar. Eşler birbirinden ayrı yerlerde çalışmak zorunda bırakılmıştırlar. İl MEM bu konuda gerekirse takdir hakkını kullanmalı ve bu öğretmenlerimizin mağduriyetini mutlaka gidermelidir.
Bingöl Mem 4+4+4 ü Fırsata Dönüştürülebilir
4+4+4 eğitim sisteminin fırsata dönüştürülebileceğini belirten Çeliker, \"Uygulanması noktasında İl MEM`in okul yöneticilerini cesaretlendirmesi gerekmektedir. Bazı okullarımızda sınıflarımız 30-35`er kişilik olmasına rağmen derslik mevcut değildir. Bazı okullarımızda da derslik olmasına karşın yöneticilerin ısrarla sınıfları 30-35 kişi tutma çabaları mevcuttur. Bu anlamsız çabalar norm fazlalıklarının artmasına neden olmaktadır. Ülke olarak kurduğumuz `16-24 kişilik sınıflar hayali` 4+4+4 sistemi ile mümkün gözükmektedir. Durum böyle iken yakalanan bu fırsat geri tepilmemelidir. Dersliğin yeterli olmadığı yerlerde okul bahçelerinde konteynırlarla sınıflar oluşturulmalıdır.
Derslik sayısının arttığı yerlerde ise okul idarecilerimiz cesaretlendirilerek sınıfların 16-24 öğrenciyle oluşturulması sağlanmalıdır. Bu kadar çok norm fazlasının olduğu ilimizde sınıflarımızı 30 ve üstü sayıda öğrenciyle okutmak kaliteyi artırmayacaktır. Ve her ne kadar Sınıf Öğretmenlerinin fazlalaştığı görünse de bunu bir şans olarak değerlendirmek lazımdır. Sınıflarımızın öğrenci sayılarının düşürülmesi demek, daha kaliteli bir eğitim demektir. Özellikle Sayın Sarı`nın gelişiyle beraber yükseliş gösteren eğitim grafiğimiz, sınıflarımızın öğrenci sayılarının gelişmiş ülkeler seviyesine çekilmesiyle yükselişini daha da devam ettirecektir\" dedi.
Sayın Sarı, Bingöl`deki Eğitim Camiasını Umutlandırmıştır
İl Milli Eğitim Müdürümüz Yakup Sarı`nın, geldiği günden bu yana henüz mağduriyet oluşturmadığını ve mağduriyetlerin önüne geçerek eğitim camiasını daha da umutlandırdığını belirten çeliker,
\"Sendika olarak Sayın Sarı`dan bu duruşunu devam ettirmesini ve eğitim camiasının sorunlarının en aza indirgenmesi için gereken bütün hassasiyeti göstermesini bekliyoruz.
Norm fazlası öğretmenlerimizin sorunlarının çözümü ve İl içi eş özrü yer değiştirmesi gerçekleşmeyen onlarca öğretmenin tedirginliklerinin giderileceğini umuyoruz. Eylül ayı içerisinde güncellenecek normlar öncesinde yapılacak çalışmalar sonucunda tek bir norm fazlası öğretmen bırakılmaması mümkündür. Eğer İl MEM bunu başarırsa, ilinde norm fazlası öğretmen bırakmayan ve hiçbir öğretmenini mağdur etmeyen ilk il olarak kayıtlara geçecektir. Bingöl İl MEM`den bu büyüyü bozmamasını istiyoruz\" dedi.(Nihat Kanat-İLKHA)