Gaziantep`te tüketiciler bilinçlendiriliyor
Gaziantep`in merkez Şahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu, son zamanlarda bazı art niyetli satıcıların tüketicinin aldatılmasına yönelik hareketleri sonrasında bu konuda duyarlılık oluşması için "Tüketici Hakları Masası" kurduklarını söyledi.
Gaziantep'in merkez Şahinbey Belediyesi tarafından tüketiciye en kaliteli ürünün en ucuza ulaşması amacıyla Türkiye'de bir belediyede ilk olan "Tüketici Hakları Masası" kuruldu. Bu kapsamda Şahinbey Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, kentteki AVM'lerin içerisine "Tüketici Hakları Danışma Masası" standı kurarak tüketiciyi bilgilendiriyor.
Şahinbey Belediyesi tarafından açılan stantta Ticaret İl Müdürlüğü ile müşterek hazırlanan "Bilinçli Tüketici Rehberi Kitapçığı", "Tüketici Ürünleri Güvenliği Rehberi", "Bilinçli Bir Tüketici Olarak Neler Yapmalıyız" isimli broşürler dağıtıldı.
Kent merkezinde bulunan bir AVM'nin içerisine açılan standı ziyaret eden Şahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu, tüketiciye en kaliteli ürünün en ucuza ulaşması amacıyla belediye olarak bir ilki gerçekleştirerek "Tüketici Hakları Masası" kurduklarını söyledi.
"Bir ay içerisinde 18 bin kişiyle görüşmeler yapıldı"
İVatandaşların yüksek fiyata ya da bozuk ürün satanları ihbar etmesi gerektiğini belirten Tahmazoğlu, "Son zamanlarda bazı art niyetli satıcıların tüketicinin aldatılmasına yönelik hareketleri sonrasında biz de Şahinbey Belediyesi olarak bu konuda duyarlılık oluşması için 'Tüketici Hakları Masası'nı kurduk. Yaklaşık bir ay içerisinde 18 bin kişiyle görüşmeler yapıldı ve şikâyetlerle müracaat eden 400 kişi de kaymakamlığa yönlendirildi." dedi.
"Vatandaşlarımızla sürekli diyalog halindeyiz"
Tüketicileri bilinçlendirerek, aldığı ürünlerin bozuk çıkması ve bu konuda iade ederken neler yapması gerektiği ve hakları konusunda bilgilendirmelerde bulunduklarını anımsatan Tahmazoğlu, şunları dile getirdi:
"Şu ana kadar bu konuda 20 bin tane broşür bastırdık ve dağıttık. İki gündür de bu AVM'nin içerisinde 'Tüketici Hakları Danışma Masası' standı kurarak vatandaşlarımızla sürekli diyalog halindeyiz. Bu süreç içerisinde de 4 bin tane broşür dağıtımı gerçekleştirildi. 'Tüketici Hakları Danışma Masası' standın da görevli olan zabıta ekiplerimiz de buraya gelen öğrencilerimiz ve vatandaşlarımızı, tüketicinin hakları konusunda bilgilendiriyor. Böylelikle vatandaşımız hakkını hukukunu daha iyi korumuş olacak." Diye konuştu. (İbrahim Koçyiğit-İLKHA)