• DOLAR 34.944
  • EURO 36.745
  • ALTIN 2979.98
  • ...
Burnunu mu feda edersin cep telefonunu mu?
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

EKONOMİ SERVİSİ

Ankara Ticaret Odası (ATO), Tesisat İnşaat Sanayi Malzemecileri Derneği (TİMKODER) iş birliğiyle düzenlediği ATO Akademi Kişisel Gelişim Eğitim Haftaları etkinliğinde Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Serdar Pirtini'yi üyeleriyle buluşturdu.

Prof. Pirtini, "21. Yüzyılda Pazarlama" başlıklı sunumunda, Türkiye'nin refahı ve geleceği için iş adamlarının nasıl bir yol izlemesi gerektiğini anlattı.

KOKU DUYUSU MU, TEKNOLOJİ Mİ?

Mobil iletişim çağı yaşandığını söyleyen Pirtini,

"Öğrencilerimin yarısı sabah yüzünü yıkamadan önce sosyal medyaya bakıyor. Mobil cihazı olan insan sayısı diş fırçası olan insan sayısından daha fazla. Alışkanlıklar değişiyor. En iyi arkadaşınız artık açık ara akılı telefonunuz. Bu dünyayı okumak, bu dünyaya göre ticaret yapmak zorundayız" diye konuştu.

Dünya nüfusunun yarısından fazlasının 30 yaşının altında olduğuna dikkati çeken Pirtini,

"Koku duyunu mu teknolojini mi feda ederdin?" sorusuna milenyum neslinin yüzde 53'ünün "Koku duyumu" cevabını verdiğini söyledi. 2016 yılı rakamlarıyla satın alma kararlarının yüzde 93'ünün sosyal medyadan etkilendiğini vurgulayan Pirtini, "Sosyal medyayı işinizle birleştiremiyorsanız oyunun dışında kalırsınız" dedi.

4.SANAYİ DEVRİMİ SON FIRSAT

Dünyada 4.Sanayi Devrimi'nin yaşandığını hatırlatan Pirtini, dijital teknolojilere dayalı bir sanayiye geçildiğini söyledi. 4.Sanayi Devrimi'ni "sanayinin dijitalleşmesi" olarak tanımlayan Pirtini,

"Dördüncü Sanayi Devrimi'ni kaçırırsak artık son çıkış da kaçar. Bu bize son fırsattır" dedi. Büyük ekonomi olmak için şirketlerin büyüklüğünü trilyon dolar seviyesine çıkartacak yeni ekonomik modellere ihtiyaç olduğunu söyleyen Pirtini, 

"Dev markalara fason üretim yapan ekonomi olmaktan çıkıp dev markalar çıkarmak gerekiyor. Ancak bu şekilde katma değer yaratan ekonomi oluruz" diye konuştu.

Markasını ve işini yönetemeyen bir işletmenin başarılı olma şansının az olduğunu vurgulayan Pirtini, şirketlere markalarını sosyal medyada da yönetmeleri tavsiyesinde bulundu.

 

Bu haberler de ilginizi çekebilir