Mescit İsteyen Müşteriye Kipa`dan Cevap
Sakarya`da 1 yıldır faaliyette olan Kipa Hipermarket`ten alışveriş yapan müşteriler, dilek ve şikayet defterine yazdıkları mesajla mescit açılması talebinde bulundu.
Market yetkilileri, müşterilerin bu talebine, "Burası ibadethane değil, alışveriş merkezi, en yakın camiye bi zahmet." şeklinde cevap verdi. Mescit konusunda talepte bulunan Murat Alan isimli müşteri, cevaba çok şaşırdığını belirtirken, "Hiç olmazsa daha saygılı ifade kullanabilirlerdi." dedi.
Adapazarı Çevre Yolu üzerinde bulunan Kipa Hipermarket`te hem çalışanların hem de müşterilerin namaz kılabileceği bir mescit bulunmuyor. Bu durum hem çalışanların hem de müşterilerin tepkisine sebep oluyor. Kipa, müşterilerin istek ve şikayetlerini yazabilmeleri için mağaza içinde bir defter bulunduruyor. Defterin üst kısmında `öneri ve şikayetleriniz` bölümüne müşteri istek veya şikayetini yazıyor. Defterin alt kısmında bulunan Kipa`nın görüşü kısmına da şikayet ve isteklere mağaza yönetimi tarafından cevap yazılıyor. İstekler arasında mescit talebi önemli bir yer tutuyor. Şenol Korkut isimli bir müşterinin istek ve şikayet defterine yazdığı "Mağaza çok güzel ve çok büyük. Fakat ufacık bir oda bile olsa ibadetimizi yapabilmemiz için mescit yok, buna çok üzüldük." şikayetine mağaza müdürü imzasıyla şaşırtan şu cevap veriliyor: "Arkadaşım burası ibadethane değil, alışveriş merkezi,en yakın camiye bi zahmet." Aldığı cevap karşısında üzüldüğünü belirten müşteri Murat Alan, Kipa gibi büyük bir alış veriş merkezinden en azından daha saygılı bir cevap beklediğini ifade etti. Alan, market yetkililerinin tavrı hakkında şunları söyledi. "Hiç beklemediğim alay kokan, dalga geçen bir cevaptı. Bırakın müşteriyi orada 250 kişi çalışıyor. Bu insanların ibadet etme hakkı bulunmuyor mu?" Sakarya Kipa yetkilileri, müşterilerin taleplerini genel merkeze ilettiklerini, konu ile ilgili açıklama yapmak istemediklerini belirtti.
ZAMAN