İstanbul İtfaiyesi'nden "Tünel Tatbikatı"
İstanbul Büyükşehir Belediyesi afet öncesi ve sonrası için yaptığı yatırımlarla güçlendirdiği İstanbul İtfaiyesi yeni bir aracı hizmete aldı.
İSTANBUL- İstanbul İtfaiyesi Başkan Kadir Topbaş’ın talimatıyla 2004 yılından itibaren modernleşme ve dünya standartlarını yakalayarak dünyanın önemli itfaiyeleri arasında girdi. 2004’de 38 olan istasyon sayısı 112’a çıkartılırken, 1.852 olan personel sayısı 4.16’a ulaştı. Araç parkı ise en modern araçlarla genişletilerek 292’den 685’e çıktı.
Kocayusuf, Ahtapot, Yengeç, Hızırgüç ve Alev Kartalı adı verilen dünyanın en modern ve işlevsel afet müdahale araçlarına bir yenisi daha katıldı. Kapalı alanlarda meydana gelen yangınlarda kısa sürede duman tahliyesi yapabilen “Dumansavar” hizmete alındı.
Yeni hizmete alınan “Dumansavar” ile Kağıthane- Dolmabahçe tünelinde araç yangınlarına karşı eğitim ve müdahale tatbikatı yapıldı. Tatbikata 4 araç, 40 itfaiye ve tünel personeli katıldı. Eğitim amacı da taşıyan tatbikatta tüneldeki sistemler denetlendi, acil müdahale palanları gözden geçirildi. Hava üfleme fanları, yangın hortumları, su basıncı, hidrantların durumu, köpüklü müdahale sistemi, yangın dolapları, kamera güvenlik sistemleri olay anında tünel görevlilerinin sevk ve idaresi kontrol edildi.
Bir otomobilin yakıldığı tatbikatta tünelin dumanla dolması sağlandı. Dumanla dolan tünelde fan sitemleri ve yönleri planlandı. İstanbul İtfaiyesi tarafından yeni alınan 3 Adet seyyar duman tahliye aracı “DUMANSAVAR” tüneldeki dumanı kısa sürede tahliye etti. Tünel fanlarının düzenli çalışıp çalışmadığı ve devirleri de tatbikatta denetlendi.
Dumansavar nedir?
- Büyük çaplı pozitif basınçlandırma operasyonlarında en yaygın kullanılan havalandırma fanlarından biridir. Birçok alanda özellikle büyük depo, ticari yapılar, fabrikalar, yüksek katlı binalar, hava alanları gibi yapılarda meydana gelebilecek yangınlarda pozitif basınçlandırma maksadıyla kullanılacak.
- 95 KW dizel motor tarafından sürülen ve Karbon fiberden imal edilmiş kanatçıklardan oluşan pervanesi ile maksimum çalışmada (2400 devir/dk.) 240.000 m3/saat hava tahliye etme kapasitesine sahip.
- Maksimum devirde yapılan bu tahliye işleminde üfleme hızı (oluşan rüzgar hızı) 160 km/saat.
- Pervane bünyesindeki su girişi ve pervanede bulunan nozullar sayesinde su sisi yapabilme kabiliyetine sahip.
- Ayrıca havalandırma fanı yatay düzlemde 360 derece, düşey düzlemde +/- 30 derece dönerek farklı koşullarda havalandırma işlemini gerçekleştirebiliyor.
- Tehlikeli ortamlarda 100 m. yarıçapında uzaktan kumandadan kontrol marifetiyle operatör güvenliği maksimum seviyede tutuluyor. (İLKHA)