Eğitim sorunları masaya yatırıldı
Türkiye'de eğitimdeki sıkıntı ve çözümleri için ÖĞ-DER bir panel düzenledi. Panelde, karma eğitim sıkıntıları gündeme getirildi.
ŞANLIURFA- Türkiye'de eğitimdeki sıkıntı ve çözümleri için Şuurlu Öğretmenler Derneği (ÖĞ-DER) Şanlıurfa Şubesi bir panel düzenledi. Panelde karma eğitim sıkıntıları gündeme getirildi.
Panel Dr. Mehmet Emin Kılıç'ın Kur'an tilavetiyle başladı. Kur'an tilavetinin ardından kısa bir selamlama yapan Yunus Yeğin'den sonra panele moderatör olarak katılan Doç. Celil Abuzar eğitimle ilgili temel sorunların olduğunu belirterek günümüzde liselerde özelliklede büyük şehirlerdeki liselerde hocaların artık eğitimi bir tarafa bırakıp çocukları kavga ettirmemeye çalışmakta olduklarına dikkat çekti.
Son 3 yılda kenar mahallerde uyuşturucu kullanımı gibi alışkanlıklarının artığını söyleyen Abuzar, "Bu alışkanlıklar artık ilköğretimlere kaydığını görüyoruz. Bu ciddi bir problemdir. İşte bunun nedenleri nedir, problemler nelerdir. Bunun üzerinde durmak ve bu tür sorulara bir çözüm bulmak gerekir." dedi.
"Eğitimde fırsat eşitliği için karma eğitimi mi aile eğitimi mi?"
Tüm eğitim kademelerinin okullaşma oranlarının henüz hedeflenen bir düzeyde olmamasından dolayı zorunlu karma eğitim uygulamalarının etkisi tahmin edilenden daha büyük olduğunu ifade eden Yar. Doç. Dr. Ahmet Kaya, Türkiye'nin bir an önce karma eğitimden ayrı eğitime geçmesi gerektiğini söyledi.
Kaya daha sonra, "Bugün yapılan yeni anayasa çalışmaları çerçevesinde yeniden gündeme gelen karma eğitim tartışmaları bilimsek bir çerçevede yürütülmemesi ve günü birlik siyasi beklentilerle ve değerlendirmesi önümüzdeki günlerde askıda bu anlamda kaybetmek manasına gelecektir böyle bir tehlikenin varlığı mevcuttur." İfadelerine yer verdi.
Türkiye'de karma eğitim ilk olarak Tanzimat döneminde gündeme geldiğini hatırlatan Kaya, ilk uygulamalarda bu dönemlerde gerçekleştiğini, kız okullarının nitelikli öğretmen yetiştirmek üzere 1870'li yıllarda ilk kız öğretmen okulunun açıldığını ifade etti.
Kız ve erkek öğrencilerin kapasitelerinin eşit olmadığını belirten Kaya, "Alınan dersleri kaydetmeye kadın ve erkekler farklı kapasitelere sahiptirler. Karma eğitimin olduğu sınıflarda kızlar erkeklerden çekinmekte, alay edilme korkusu içerisinde oldukları ve içine kapandıkları ve bu şekilde zarar gördükleri öğrenilmiştir." şeklinde konuştu.
Karma eğitimde erkekler zararlı çıkmaktadır
Karma eğitimde erkeklerin daha çok zarar gördüğünü ifade eden Kaya daha sonra şöyle devam etti: "Erkeklerin sınıftaki karşı cinse olan ilgisi erkeklerin dikkatlerini dağıtmaktadır. Kendilerini karşı tarafa gösterişli gösterme çabası içerisinde oldukları için dikkatlerini derslere verememektedirler. Kıskançlıktan dolayı erkekler arasında sık sık kavga çıkmaktadır." dedi.
Okullardaki karma eğitimden dolayı Türkiye'de birçok ailenin çocuklarının eğitimsiz kalacaklarını bilmelerine rağmen çocuklarını okula göndermediklerini söyleyen Kaya, özellikle mütedeyyin ailelerin karma okullara göndermekte isteksiz olduklarını belirtti. (Sedat Kuşulay-İLKHA)