Bakan Uraloğlu: Kalkınma Yolu Projesi ile ülkemizin ekonomik statüsünü daha da güçlendireceğiz
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Yeni İpek Yolu olarak nitelendirdiğimiz Kalkınma Yolu Projesi ile ülkemizin ekonomik ve jeopolitik statüsünü daha da güçlendireceğiz." dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, çeşitli temaslarda bulunmak üzere geldiği Şırnak'ta Vali Cevdet Atay'ı ziyaret ederek devam eden projeler hakkında bilgi aldı.
Burada gazetecilere açıklamalarda bulunan Uraloğlu, şehre geldiklerinde ilk olarak Cizre-Silopi Yolu’nda incelemelerde bulunduklarını, vali, milletvekilleri, belediye başkanları, il ve ilçe başkanları ve şehrin önde gelen siyasetçileriyle bir araya geldiklerini belirtti. Uraloğlu, ayrıca İstişare Toplantısı’nı gerçekleştirerek Şırnak’ın ihtiyaçlarını ve neler yapabileceklerini masaya yatırdıklarını kaydetti.
Cumhurbaşkan Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde Türkiye Yüzyılı’nı inşa edecek adımları atmaya devam ettiklerini ifade eden Uraloğlu, karayolu, demiryolu, havayolu, denizyolu ve haberleşme alanında hayata geçirdikleri projeleri anlattı.
Uraloğlu, son 22 yıl içerisinde şırnak’ın ulaşım ve haberleşme altyapısının gelişmesi için 43 milyar 185 milyon lira yatırım gerçekleştirdiklerini kaydetti.
Şırnak’ın karayolu ulaşım ağının gelişimine çok önem verdiklerini belirten Uraloğlu, "2002 yılına kadar sadece 25 km bölünmüş yolu var iken, 172 km daha bölünmüş yol inşa ederek toplamda 197 km’ye ulaştık. Yollarının sadece 20 km’si BSK kaplamalı iken, 234 km daha BSK kaplama yaparak toplamda 254 km’ye yükselttik. 4.955 metre uzunluğunda 4 adet Tek Tüp, 2 adet Çift Tüp Tünel olmak üzere 6 tünel açtık. 4.190 metre uzunluğunda 43 köprü inşa ettik. 17 milyar 812 milyon lira proje tutarıyla 10 ayrı karayolu çalışmasına da devam ediyoruz." dedi.
Cizre – Silopi Yolu’ndaki çalışmalara değinen Uraloğlu, "Yolun Cizre Köprülü Kavşağı’ndan Silopi Çevre Yolu girişine kadar olan 21,8 km’lik kesiminin BSK onarımına başlamıştık. Bugüne kadar; 10,5 km’lik kesimi binder seviyesinde tamamladık. Bu yıl içinde 5 km’lik kesimi daha tamamlamayı hedefliyoruz. Mevcut ihale kapsamında 15,5 km’lik kesimi aşınma seviyesinde tamamlayacağız. Kalan 6,3 km’lik kesimin yapılması için de en yakın zamanda ikmal ihalesine çıkmayı hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.
Kalkınma Yolu Projesi
Hem Şırnak hem Güneydoğu Anadolu Bölgesi hem de tüm ülke açısından çok önemli bir gelişmeden Kalkınma Yolu Projesinden bahsetmek istediğini ifade eden Uraloğlu, şöyle devam etti:
"Basra Körfezinde inşa edilmekte olan FAV Limanı'ndan başlayıp Şırnak Ovaköy'e, oradan Şanlıurfa'ya, oradan Kapıkule Sınır Kapısı'na kadar Ege Denizi'ne, Karadeniz'e ve Akdeniz'e açılacak olan çok önemli bir ticaret koridorunu hayata geçiriyoruz.
FAV Limanı'ndan Londra'ya kadar kara ve demir yolu ile Avrupa'nın her ülkesine kesintisiz ulaşım sağlayacağız.
Yeni İpek Yolu olarak nitelendirdiğimiz Kalkınma Yolu Projesi ile ülkemizin ekonomik ve jeopolitik statüsünü daha da güçlendireceğiz.
Bu koridorun ülkemizden Avrupa’ya demiryolu geçişi 2.094 km olacaktır.
Koridor üzerindeki mevcut ve devam eden demiryolu yatırımlarımıza ilaveten; 127 km’si Nusaybin-Cizre-Ovaköy arasında olmak üzere 727 km’lik demiryolu yatırımının da hayata geçirilmesini planladık.
Nusaybin-Cizre-Ovaköy kesiminde yapım ihalesine çıkılması için çalışmalarımız sürüyor.
Ayrıca Kalkınma Koridoru üzerinde Tekirdağ (Çerkezköy), İstanbul (Yeşilbayır) , Bilecik, Mardin ve Şırnak (Ovaköy) olmak üzere 5 lojistik merkez daha yapılmasını da planladık.
Proje kapsamında Şırnak Ovaköy’e bir lojistik merkez de kazandıracağız.
Şanlıurfa-Ovaköy arasında 331 Km uzunluğunda yeni otoyol yatırımı yaparak projenin Türkiye’deki karayolu geçişini de tamamlamayı planlıyoruz.
Tabi bunlarla birlikte Ovaköy Sınır Kapısı’nın açılması söz konusu ve bu bölge sakinleri için büyük bir öneme sahip.
Projeyle birlikte ihracatımızın artmasını, gençlerimize sağlanan iş imkanlarının artmasını, daha fazla üretim yapmamızı tetikleyecek altyapının gelişmesini bekliyoruz.
İnşallah bundan sonra tüm bölgeyle birlikte Şırnak’ta göç veren değil göç olan bir refah şehri olacaktır." (İLKHA)