Kitap okumayanların internet bağımlılığı daha fazla
Mersin Tıp Fakültesi Halk Sağlığı tarafından yürütülen "Lise Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ve Etkileyen Faktörler" adlı araştırma tamamlandı. Araştırmaya göre, kitap okumayanların internet bağımlılığı riski daha fazla.
MERSİN - Mersin Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı ile Psikiyatri Anabilim Dalı tarafından yürütülen "Lise Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ve Etkileyen Faktörler" başlıklı araştırma tamamlanarak sonuçlarıyla ilgili bir rapor yayımladı. Rapora göre, kitap okumayan ve internetle ilişkili hobilere sahip olanlarda internet bağımlılığı riski daha fazla.
12 Mart-6 Nisan 2012 tarihler arasında Mersin Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı ile Psikiyatri Anabilim Dalı tarafından yürütülen "Lise Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ve Etkileyen Faktörler" araştırmaya, Mersin'deki liselerde okuyan 609'u erkek ve 547'si kız olmak üzere toplam 1156 kişi katıldı.
Araştırmada, katılımcılara internet kullanımına ayrılan zaman, internet kullanma alışkanlığı, internete bağlanılmadığında yaşanan ruhsal ve sosyal sorunlar, internetin ders ve arkadaş ilişkilerine etkisi gibi özellikleri belirlemeye yönelik soruların yöneltildiği, verilen cevapların sonucu 81 puan ve üzerinden alan kişiler ise "İnternet bağımlısı" olarak tanımlandığı belirtildi.
Liseli öğrencilerin yüzde 90.5'in en az bir sosyal ağı var
Yayımlanan raporda, çalışmaya katılan öğrencilerin; yüzde 79'unun evinde bilgisayar, yüzde 64'ünün evinde internet bağlantısı, yüzde 88.6'sının en az bir e-mail hesabı ve yüzde 90.5'inin de en az bir sosyal ağ hesabının olduğu tespit edildiği belirtildi.
Kitap okuma artarsa internet bağımlılığı azalır
Yayımlanan raporda, "Çalışmaya katılan öğrencilerin yüzde 15.1'i internet bağımlısı. İnternet bağımlılığı oranı kızlarda yüzde 9.3 iken bu oran erkeklerde yüzde 20.4'e yükseliyor. İnternet bağımlılığı 11'inci sınıflarda yüzde 10.4 iken bu oran 9'uncu sınıfta yüzde 18'e çıkıyor. " ifadelerine yer verildi.
Kitap okuma alışkanlığının artması halinde internet bağımlılığının azaldığına dikkat çekilen raporda, haftada ve ayda en az bir kitap okuyan öğrencilerde internet bağımlılığı oranları yüzde 10.4 ve yüzde 11.8 iken bu oranın daha seyrek kitap okuyanlarda yüzde 16.9, hiç kitap okumayanlarda ise yüzde 32.8'e çıktığı aktarıldı.
Yapılan araştırmada son olarak, öğrencilerin bilgisayar kullanım sürelerinin kısaltılması ve kitap okumaya yönlendirilmesi önerildi. (Osman Öksüz-İLKHA)
12 Mart-6 Nisan 2012 tarihler arasında Mersin Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı ile Psikiyatri Anabilim Dalı tarafından yürütülen "Lise Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ve Etkileyen Faktörler" araştırmaya, Mersin'deki liselerde okuyan 609'u erkek ve 547'si kız olmak üzere toplam 1156 kişi katıldı.
Araştırmada, katılımcılara internet kullanımına ayrılan zaman, internet kullanma alışkanlığı, internete bağlanılmadığında yaşanan ruhsal ve sosyal sorunlar, internetin ders ve arkadaş ilişkilerine etkisi gibi özellikleri belirlemeye yönelik soruların yöneltildiği, verilen cevapların sonucu 81 puan ve üzerinden alan kişiler ise "İnternet bağımlısı" olarak tanımlandığı belirtildi.
Liseli öğrencilerin yüzde 90.5'in en az bir sosyal ağı var
Yayımlanan raporda, çalışmaya katılan öğrencilerin; yüzde 79'unun evinde bilgisayar, yüzde 64'ünün evinde internet bağlantısı, yüzde 88.6'sının en az bir e-mail hesabı ve yüzde 90.5'inin de en az bir sosyal ağ hesabının olduğu tespit edildiği belirtildi.
Kitap okuma artarsa internet bağımlılığı azalır
Yayımlanan raporda, "Çalışmaya katılan öğrencilerin yüzde 15.1'i internet bağımlısı. İnternet bağımlılığı oranı kızlarda yüzde 9.3 iken bu oran erkeklerde yüzde 20.4'e yükseliyor. İnternet bağımlılığı 11'inci sınıflarda yüzde 10.4 iken bu oran 9'uncu sınıfta yüzde 18'e çıkıyor. " ifadelerine yer verildi.
Kitap okuma alışkanlığının artması halinde internet bağımlılığının azaldığına dikkat çekilen raporda, haftada ve ayda en az bir kitap okuyan öğrencilerde internet bağımlılığı oranları yüzde 10.4 ve yüzde 11.8 iken bu oranın daha seyrek kitap okuyanlarda yüzde 16.9, hiç kitap okumayanlarda ise yüzde 32.8'e çıktığı aktarıldı.
Yapılan araştırmada son olarak, öğrencilerin bilgisayar kullanım sürelerinin kısaltılması ve kitap okumaya yönlendirilmesi önerildi. (Osman Öksüz-İLKHA)