Şirket, mağaza kapanışına gerekçe olarak alışveriş merkezindeki genel koşullarda yaşanan değişimleri gösterdi. Yapılan açıklamada, “Parkland Mall'daki bazı perakendecilerin ayrılması nedeniyle bu kararı aldık. Çin genelindeki 50'den fazla mağazamız ve çevrimiçi hizmetlerimizle müşterilerimize en iyi deneyimi sunmaya devam edeceğiz,” denildi.
Apple, Çin pazarındaki düşüşe 2024 yılı ikinci çeyrek verileriyle de tanıklık etti. 29 Mart’ta sona eren çeyrekte Apple’ın Çin satışları yüzde 2,3 düşüşle 16 milyar dolara geriledi. Bu rakam, analistlerin 16,8 milyar dolarlık beklentisinin de altında kaldı.
Şirket, küresel ölçekte 530’dan fazla mağazaya sahip ve bunların 56’sı Büyük Çin bölgesinde yer alıyor.
Çin’de tüketici harcamaları beklentilerin altında kalırken, konut piyasasında da ciddi bir durgunluk yaşanıyor. Haziran ayında konut fiyatları hızla düşerken, deflasyonist baskılar artmış durumda.




