Bu karar, Tide deterjanı üreticisi olan şirketin, kısmen ABD’nin uyguladığı gümrük tarifeleri nedeniyle sarsılan tüketici harcamalarındaki belirsizlik ortamıyla başa çıkmaya çalıştığı bir dönemde alındı.

Dünyanın en büyük tüketim ürünleri şirketi olan P&G, ayrıca daha geniş kapsamlı iki yıllık yeniden yapılanma planının bir parçası olarak bazı ürün kategorilerinden ve markalardan çekilmeyi, bazılarını ise potansiyel olarak elden çıkarmayı planlıyor.

Yöneticiler, Perşembe günü Paris'teki Deutsche Bank Tüketici Konferansı’nda yaptıkları açıklamada, “Bu yeni bir yaklaşım değil, aksine giderek zorlaşan rekabet ortamında başarılı olmak için mevcut stratejimizin kasıtlı olarak hızlandırılmasıdır” dedi.

İşten çıkarmalar, şirketin yaklaşık %6’sına tekabül eden çalışan sayısını kapsıyor. P&G, bu adımı mevcut stratejisinin bir parçası olarak tanımladı.

Özellikle CFO Andre Schulten ve operasyonlardan sorumlu yönetici Shailesh Jejurikar, konferansta jeopolitik ortamın öngörülemez hale geldiğini ve tüketicilerin artan bir belirsizlikle karşı karşıya kaldığını ifade etti

P&G, Nisan ayında bazı ürünlerin fiyatlarını artıracağını açıklamış ve Schulten, gümrük tarifelerinin etkisini azaltmak için her türlü aracı kullanmaya hazır olduklarını, bunun başında da fiyat artışı ve maliyet azaltımı geldiğini belirtmişti.

Şirket, Çin’den ABD’ye hammadde, ambalaj malzemesi ve bazı mamul ürünleri ithal ediyor. Ancak P&G, sattığı ürünlerin yaklaşık %90’ının yerel olarak üretildiğini belirtiyor.

2024 Haziran itibarıyla P&G’nin yaklaşık 108.000 çalışanı bulunuyor. Planlanan işten çıkarmalar, bu sayının yaklaşık %6’sına ve özellikle üretim dışı çalışanların %15’ine denk geliyor.

P&G, iki yıllık dönemde vergiden önce 1 ila 1.6 milyar dolar arasında bir gider kaydedeceğini, bu tutarın dörtte birinin nakit dışı olacağını tahmin ediyor. Şirketin hisseleri Perşembe sabahı yaklaşık %1 düşüş yaşadı. Son 12 ayda hisse performansı genel olarak yatay seyretmişti.

NİYE BOYKOT EDİLİYOR?

P&G’nin, Tel Aviv’de ciddi kaynak aktarımı yaptığı bir Araştırma-Geliştirme Merkezi mevcuttur. İsrail İnovasyon Otoritesi ile yaptığı anlaşmaya göre, P&G, kendisi ile iş birliği yapan girişim şirketlerine devlet finansmanına erişim konusunda ciddi avantajlar sağlamaktadır. Aynı zamanda P&G, İsrail’in Batı Şeria’da işgal ettiği bölgelerden biri olan Barkan Endüstri Bölgesi’ndeki Avgol şirketinin en büyük müşterilerinden biridir. Avgol firması bebek bezi temini için P&G’ye ürün satmakta ve hasılatının %43’ünü bu yolla elde etmektedir.

Screenshot 2-43

Muhabir: Huseyin Gizli