Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) 4yıllık zorunlu lise eğitiminin revizyon çalışmalarında sona geldi.

MEB son 2 yıldır Türkiye ve dünya kamuoyundaki bu konuda yaşanan tüm tartışmaları takip ederek uluslararası uygulamaların Türkiye ile karşılaştırmalı analizlerini yaptı, eğitim dernekleri, sivil toplum kuruluşları ve diğer eğitim paydaşları ile odak grup görüşmeleri gerçekleştirdi.

İLK 2 YIL ZORUNLU

MEB'in hazırladığı rapor pazartesi günü yapılması beklenen kabine toplantısında sunulacak. 4 yıllık zorunlu eğitimin neden olduğu aksaklıklar, dünyadaki örnekler ve model önerileri Cumhurbaşkanı Erdoğan ve kabine üyelerine anlatılacak. Yeni model önerisinde 2+2 modelinin ön plana çıkacağı öğrenildi. Yeni modele göre lise eğitimi iki aşamaya ayrılacak.

Öğrenciler ilk 2 yılı tamamladıklarında temel lise diploması alabilecek, isteyenler ise kalan 2 yılda alan bazlı mesleki veya akademik yönlendirmeye dayalı eğitim alabilecek. Sistem lise eğitimini doğrudan 2 yıla indirmeyi değil 4 yıllık yapıyı iki ayrı kademeye bölmeyi hedefliyor. Amaç, öğrencilerin bireysel gelişimlerini desteklemek, ders yükünü hafifletmek ve sınav odaklı sistemi dönüştürmek.

2+2 modelinde 9 ve 10'uncu sınıflar zorunlu lise eğitimine devam edecek. 11 ve 12'nci sınıfa gelen öğrenciler isterse mesleki eğitime geçecek ya da üniversiteye hazırlanacak. Bu aşamaların hepsinde Milli Eğitim Baknalığı öğrencileri takip edecek. Öğrenci lisenin son 2 yılını okumak istemese bile sistem içinde kalmaya devam edecek.

Süreç nasıl işleyecek?

Bakanlığın önerilere son şeklini vermesi ve teknik çalışmayı tamamlamasının ardından yasal düzenleme için ön çalışma Cumhurbaşkanlığı Yardımcılığı ve AK Parti TBMM grubuna sunulacak. Eşgüdüm halinde kanun teklifine son şeklinin verilmesinin ardından ise teklif Meclis Başkanlığı'na, oradan da TBMM Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu'na gönderilecek. Burada son şeklinin verilmesinin ardından Meclis Genel Kurulu'nda ilgili değişiklikler yapılacak.

Muhabir: HİLAL HİKMET YEŞİLBUDAK