Singapur, Malezya ve Endonezya arasında yer alan Malakka boğazı, Hint Okyanusu ile Pasifik’i Güney Çin Denizi üzerinden birbirine bağlayan stratejik bir ticaret koridoru. Her yıl yaklaşık 90 bin ticaret gemisi ve küresel deniz ticaretinin yüzde 60’ı bu dar sulardan geçiyor.
Rapora göre olayların büyük bölümü, gemilerin dar sularda yavaşlamak zorunda kaldığı Singapur Boğazı'ndaki Phillip Kanalı’nda meydana geldi.
Vakaların çoğu fırsatçı ve çatışmasız nitelikteydi; mürettebat genellikle zarar görmedi.
2025’teki hiçbir olay “Kategori 1” yani silahlı çatışma veya rehin alma düzeyinde olmadı.
Vakaların yüzde 90’ında yaralanma görülmezken, sadece bir denizci hafif şekilde yaralandı. En çok dökme yük gemileri (yüzde 52) hedef alındı; onları tankerler (yüzde 24) ve konteyner gemileri (yüzde 11) izledi.




