Kasko ve trafik sigortalarında geçerli olacak bu değişiklikle birlikte hem araç sahiplerinin hem de sigorta şirketlerinin sorumluluğu yeniden tanımlanacak.
Yüzde 60 eşiğiyle onarım mı pert mi netleşecek
Düzenlemeye göre, aracın tamir bedeli piyasa değerinin yüzde 60’ının altındaysa, sigorta şirketi o aracı onarmakla yükümlü olacak. Bu eşik, eksper raporuna göre belirlenecek. Araç pert edilmeden onarılarak yeniden kullanılabilir hale getirilecek.
Kritik parçalar pert için doğrudan sebep sayılacak
Tavan sacı, ana şasi, hava yastığı sistemi, elektrikli araç bataryaları gibi parçaların hasarı varsa, hasar tutarı yüzde 60’ın altında olsa bile araç ağır hasarlı kabul edilecek. Bu istisnalar, can güvenliği ve yapısal bütünlük dikkate alınarak oluşturuldu.
Sigorta süreci artık eksper raporuyla şekillenecek
Karar mekanizmasında eksperler ana yetki sahibi olacak. Aracın tam hasarlı mı, ağır hasarlı mı olduğuna onlar karar verecek. 5 iş günü içinde hazırlanan rapor Sigorta Bilgi Merkezi’ne iletilecek. Rapor, yasal sürecin temel belgesi olacak.
Hurda kaydı olan araçlar ikinci elde değer kaybedecek
Ağır hasarlı statüsü kazanan araçlar ikinci elde büyük değer kaybı yaşayacak. Araç onarılsa dahi, hasar kaydı nedeniyle alıcının temkinli yaklaşması bekleniyor. Fiyatlar, benzer durumdaki sağlam araçlara göre yüzde 30–50 daha düşük oluşabilecek.





