HÜDA PAR’ın Siyaset Anlayışı - 2
Bugün 19 Aralık 2022, HÜDA PAR’ın 10’uncu kuruluş yıldönümü. Cenab-ı Allah mübarek kılsın. Bu vesileyle başta Genel Başkan Sayın Zekeriya Yapıcıoğlu olmak üzere tüm partilileri kutlarım. Özgün duruşuyla Türkiye siyasetine değer katan HÜDA PAR, iyi ki var. Varlığı daim olsun. Kuruluş yıldönümü münasebetiyle HÜDA PAR’ın siyaset anlayışını yazmaya devam edeceğiz.
10’uncu yılına giren HÜDA PAR yüklenmiş olduğu siyasi anlayış gereği kurulduğu günden bugüne ülkenin kangrenleşmiş sorunlarına “gerçekçi, somut ve uygulanabilir çözümler” üretti. Kürt meselesi, yeni anayasa yapımı, ekonomik kriz, yolsuzluk, yoksulluk, haksız rekabet, adam kayırma, Müslüman halkın inancını yaşamasının önündeki engellerin kaldırılmaması gibi konularda ortaya koyduğu “hakkaniyetli yaklaşımlarla” çözüm yolunun nasıl olması gerektiğini gösterdi.
Türkiye’de siyasetin zor ve zahmetli olduğu ve siyasetçilerin de çabuk yıpratıldığı bir zaman diliminde kuruluşunun üzerinden yıllar geçmesine rağmen ilke ve hedeflerinden, prensip ve değerlerinden taviz vermeden “insan ve adalet merkezli yürüyüşüne” devam etti.
Duçar kaldığı engellere takılmadan hak ve hakikat için, iyilik ve güzellik için, refah ve güven için, toplumsal huzur ve birliktelik için, gelir dağılımındaki adaletsizliklerin ortadan kalkması ve memlekette var olan problemlerin sona ermesi için mücadele etti.
İç meselelerle alakalı sorunların çözümü için düşünce ve fikirlerini, öneri ve isteklerini, tavsiye ve telkinlerini ortaya koyduğu gibi İslam ümmetini ilgilendiren dış meseleleri de sürekli gündeminde tuttu. İslam’ın ilk kıblesi Mescid-i Aksa’nın, medeniyetlere ev sahipliği yapmış kadim şehir Kudüs’ün siyonist işgalden kurtulması için konuyu daima gündemin birinci sırasında tuttu.
Kudüs ve Aksa ile ilgili meselelerde gerektiği zaman meydanlara inerek tüm ülkeyi harekete geçirdi. Söz konusu Kudüs olunca, söz konusu mazlum ve mustazaflar olunca zulme ve zalime, siyonizme ve emperyalizme karşı sessiz kalmadı ve her daim hakkı haykırdı.
İnsanın değersizleştirildiği bir zaman diliminde “önce insan” diyerek insana hak ettiği kıymeti verdi. Adalete hiç olmadığı kadar ihtiyaç duyulan bir zeminde “öncelik adalet” diyerek evrensel ve cihanşümul düşüncesini ortaya koydu.
Siyasetçilerin itibarsızlaştığı bir dönemde yaptıklarıyla siyaset kurumuna itibar kazandırdı. Çağın kirlenmiş siyasetini aziz İslam’a alet etmedi, bilakis siyaseti dine dost ve hizmetkâr yaptı ve bu doğrultuda halka hizmeti Hak Teâlâ’nın rıza ve hoşnutluğuna ulaşmak için yaptı.
Davası hidayet, hürriyet, hakkaniyet, adalet, huzur, barış, insanların kaynaşması ve zulmün sona ermesi olan HÜDA PAR öyle evrensel bir siyasi şuura sahiptir ki, her hal ve hareketi, her adım ve söylemi, her açıklama ve programı insanın ihtiyaçlarının karşılanması içindir.
Aziz İslam’ı ölçü alan, çalışma ve prensiplerini buna göre tanzim eden siyasi bir hareket olan HÜDA PAR, yerel ve genel bütün sorunları “uzlaşma” ve “anlaşma” ile çözme taraftarıdır. HÜDA PAR bu nebevi anlayıştan beslenen mefkûrenin toplum arasında yer bulması için uğraşını aralıksız sürdürmektedir.
HÜDA PAR’a göre devlet bir hizmet kurumudur. Hizmet kurumu olan devletin görevi; temeli adalet ve öznesi insan olan, farklı inanç ve kimliklerin yasal olarak tanındığı; din, can, mal, akıl ve nesil emniyetinin teminat altına alındığı, hukukun üstünlüğünün ve her kesim için adaletin yeniden tesis edildiği hür ve adil bir toplum düzenini tesis etmek olmalıdır.
HÜDA PAR’a göre her şey insan içindir. Dünya, güneş, ay bütün kâinat insan içindir. Din de devlet de insan içindir. Nasıl ki Allah, hiçbir ayırım gözetmeden güneşi bütün canlıların üzerine doğuruyorsa, adalet güneşinin de ayrım gözetilmeden bütün insanların üzerine doğması sağlanmalıdır.
HÜDA PAR zikrettiğimiz “evrensel esaslar” üzerine siyaset yapmaktadır. HÜDA PAR’ın siyaseti; adalet, hakkaniyet, dürüstlük, ehliyet, liyakat ölçütleri ve sabiteleri üzerinedir. HÜDA PAR’da sürekli isimler değişebilir ama sabiteler değişmez. Çünkü HÜDA PAR bir erdemliler hareketidir, bir iyilik kervanıdır. HÜDA PAR ilkeli siyasetin adı, kardeşliğin teminatıdır.
HÜDA PAR’ın davası, bir bütün olarak insanlık ailesinin kurtuluş davasıdır. HÜDA PAR, kurtlar sofrasında olsa bile meşru siyaset zemininde ilkelerine bağlı kalarak hareket etmeyi kendine prensip edinmiştir. Merhum Mehmet Yavuz Hoca’nın dediği gibi, “HÜDA PAR, kültürel ve zihinsel dezenformasyona ve hayâsızca akına kurumsal olarak dur demenin adıdır.”
Tarafsız, objektif ve vicdanı körelmemiş her kişi, hakkaniyetli bir araştırma yaptığında HÜDA PAR’ın bakış açısının, siyaset anlayışının, çözüm odaklı yaklaşımının Türkiye için zaruri bir ihtiyaç olduğunu görecektir. HÜDA PAR’ı tanıyanlar, siyasetçileriyle tanışanlar, siyaset anlayışının nasıl olduğunu öğrenenler, müspet ve yapıcı muhalefetinden haberdar olanlar HÜDA PAR’ın Türkiye siyaseti için tarihi bir fırsat olduğunu anlayacaktır.