• DOLAR 34.547
  • EURO 36.015
  • ALTIN 3005.461
  • ...

Bismihi Teala.

Tekdüzelik anlayış sorunludur.

Bu sorun toplumda yer edinmeye dursun,

Her yere, her şeye yansır.

Politik, ictimai alana dek yozlaşıya yol açabilir.

Hem de dev şekilde…

Repertuarı geniş toplumlar farklılıkları, ilgi ve istidatları önemser.

Çözüm odaklı alternatifler sunar.

Tabiki bunu eğitimle yapar.

Bunda hiçbir şekilde taviz vermez.

Temel eğitimde tedbiri elden düşürmez.

Bireyin istikbalini ne aileye, ne bürokrasiye kurban eder.

Sanat ve zanaat beceriler işin merkezindedir.

Anlayışı sığ ve ilkelliği henüz aşamayan toplumlarda

durum tersinedir.

Ekseriyat tek yere odaklanır.

Keramet orada aranır.

Hani anlatılır ya;

“Delinin biri kuyuya taş atmış,

kırk aklıllı çıkaramamış.”

Sonuç ne mi olur?

 İlgi, istadatların heba edilmesiyle sonuçlanır.

Maalesef giden zaman geri gelmiyor.

Köreltilen birey bir daha dünyaya gelemiyor.

Bizde vaziyet tekdüzelikten farksız mı?

Sanmıyorum.

Teredütsüz eskilerin sanat anlayışı harikaydı, diyebilirim.

Dolayısıyla zanaat önemsenirdi.

En azından günümüz gibi ‘’masa başı iş’’ inadı yoktu.

Başka deyişle ‘bundan adam olmaz’,

‘sür gitsin meslek okuluna’, sığ anlayışına yer yoktu.

İş eğitimi, ev ekonomisi, tarım dersleri orta okullarda cidden farkındalık oluşturuyordu.

Milli eğitim sanat ortaokullarını gündemine aldığını dile getiriyor.

Umarız cidden bunu en kısa zamanda gerçekleştirir.

Günümüz sanat okullarına olan ilgisizliğe geçecek olursak;

Bunun pek çok nedeni vardır.

Kuşkusuz en büyük neden eğitim sistemidir.

Buna bağlı olarak öğretmen ve öğrenci kaynaklı sebepler,

ve ebeveynlerden kaynaklı nedenler vs.

Baş ilgisiz kalınca gövde daha çok ilgisiz kalmaz mı?

Ee tabiki boşuna denmemiş,

“Akılsız başın cezasını, zahmetini, ayaklar çeker.” diye.

Ne yapmalı?

BİR: Öncelikle anlayışın net olması lazımdır.

İKİ: Temelden tespit ve yönlendirmenin yapılması gerekir.

ÜÇ: Donatının ve tanıtımın yaplıması farkındalığı olmazsa olmazdır.

Mesleki okulların orta kısmı olacak.

Mesleki liseler cazibe haline getirilecek.

Üniversite-iş dünyası dayanışması en üst düzeye çıkarmadın mı olamaz…

Sonuç olarak sanat okullarının arzu edilen düzeye çıkarılması elzemdir.

Yoksa ilgi, istad ve kabiliyetlerin katili olunamaz mı?

Sanat eğitimi ikinci planda kalan ders olmaktan kurtarılmalı,

Diğer derslere göre konumunu iyi tespit etmek gerekmektedir.

Son olarak bir akademisyenin sözüyle bitirelim.

“Bilim ve teknoloji, sanat ve düşünme ile bütünleştiği oranda toplumda ilerleme görür”

Kalın sağlıcakla…