• DOLAR 34.498
  • EURO 36.412
  • ALTIN 2955.765
  • ...

Bismihi Teala.

Eğitim gibi ciddi bir sisteme “olumluya” ait ne yapılsa değmez mi?

Sağlıklı insan yetiştirmeye dönük müspet yönde ne yapılsa değmez mi?

Acziyeti, liyakat yoksunluğunu sözcüklerle örtme cambazlığı tutar mı?

Orayı bilmem. Lakin Ali-Cengiz oyunları artık para etmiyor.

Ah kavramlar ah! Ne kadar da istismara açıksın.

Bizde de son zamanlarda tasarruf kavramı gündemde.

Kavramlar gerçek anlamından koparılıp,

sentetik manalarla özden koparıldı mı, elastiki işlev görür.

Yani öznellik, nesnelliğin önüne geçmeyedursun.

Kişiye göre, bana göre mana çıkar.

   Okullarda temizlik tasarruf kapsamında hasır altı yapılıyor.

Tasarrufu sağlamak hizmetli sayısını doğru şekilde belirlemek değil midir?

Yetersiz hizmetli, işlerin aksamasına neden olurken;

fazla hizmetli ise maliyetleri artırmaz mı?

Oysa tasarruf dengeyi sağlamaktır, ölçüyü tutturmaktır.

Okullarda son zamanlarda temizlik İŞKUR’un

toplum yararına programı(TYP)nca yapılıyor.

Bu yıl değişikliğe gidildi.

Yeni yönetmeliğe göre İşgücü Uyum Programı(İUP) ile

okullarda temizlik görevlisi haftada üç günle sınırlandırıldı.

İşin Türkçesi İŞKUR’dan alınan eleman haftada 3 gün çalışacak,

2 gün çalışmayacak.

Başka deyişle okulların temizliği 2 gün kendi kaderine bırakılacak.

İl Milli Eğitim Müdürlükleri 3 gün çalışmanın karşılığında

ayda 7 bin harçlık karşılığında eleman bulur mu, o da ayrı bir konu.

Bütçe yetersizliği, yetersiz personel temiz bir geleceğe ket vurur.

Kirli sınıflar, bakımsız tuvaletler, hijyenik olmayan ortak alanlar ve devamında

hastalıklara davetiye... Bu mudur marifet(!?)

Sonuç olarak okullarda temizlik sorunu fiziksel bir durum değil,

aynı zamanda eğitim kalitesini de etkileyen bir mesele…

Temiz okul, sağlıklı bir nesil yetiştirmek için atılacak önemli bir adımdır.

Okul yönetimlerinin, öğretmenlerin ve ailelerin iş birliği yaparak bu sorunu çözmeleri

eğitim sistemi için hayati öneme sahiptir.

Kalın sağlıcakla…