• DOLAR 34.944
  • EURO 36.745
  • ALTIN 2979.98
  • ...

Bismihi Teâlâ 

Ekonomik dalgalanmalar, kurumları tasarruf tedbirlerine zorlar.

Sistemler genelde başı sıkışınca tasarruf sözcüğüne sarılıyor,

ne hikmetse?

Ne demişler ’’güvenme varlığa, düşersin darlığa.’’

Oysa okullarda bir düzine atasözü, deyim ezberletiliyor.

Minberlerde israfla ilgili onlarca ayet-i kerime, hadisi şerif irat ediliyor.

Cumadan cumaya gelen cemaatin ne kadar kalbine, aklına nüfuz ediyor?

O da ayrı bir dert.

Ee, namaza meyli olmayanın kulağı ezanda olur mu?

Kurumların tasarruf tedbirleri olarak alacağı o kadar çok şey var ki,

küçükten büyüğe hepsi önemlidir.

‘İşten artmaz dişten artar.’

Diyelim ki;

Etkin bütçe yönetimi yaptın.

Kaynak tahsisini yerinde yaptın.

Şeffaf mali tedbirler de aldın.

Yeterli mi?

Kesinlikle hayır.

Kalıcı ve daimi olan nedir, biliyor musunuz?

Tasarruf kültürü oluşturmak.

Bu da sloganik, hamasi söylemlerle değil.

İkna edici eğitimle,

İnanmışlık ve hesap verilebilir değerlerle olacak şeydir.

Başka deyişle kamunun hakkını kendi hakkının üstünde tutma anlayışıyla…

***

Bütçe sıkışıklığı, personel açıklığı söz konusu oldu mu,

MEB, çareyi ücretli öğretmenlik alımında buluyor.

Zaman zaman bu önlem ağır basıyor.

Lakin memnun etmek şöyle dursun, memnuniyetsizlik had safhada…

İnsan kaynakları yerli yerinde kullanılıyor mu?

Depoya düşen, norma düşen öğretmenler ciddi kabak tadı veriyor.

İl milli eğitim müdürlükleri tıkanmış durumda.

Fazla personeli boş alana istihdam edemiyor.

Gereksiz ve aşırı personel alımı elbette istendik bir durum değil.

Ancak istihdam yerli yerinde olmadı mı karın ağrısı yapıyor.

Birkaç çözüm önerileri;

Eskiyen aydınlatma sistemleri yenilenecek mi?

İzolasyon ve ısıtma sistemleri modernize edilecek mi?

İdari giderlerde daha dikkatli harcama planı uygulanacak mı?

Kâğıt ve baskı maliyetlerinde tasarruf sağlanacak mı?

Uzaktan eğitim sistemi daha verimli hale getirilecek mi?

Başta tavandan başlanmalı ki tabanda karşılık bulsun.

 Sonuç olarak eğitimde daha sürdürülebilir ve verimli kaynak yönetimi sağlamak mümkündür.

Bu yolla ekonomik zorlukların eğitim sistemine olan olumsuz etkileri en asgariye indirilebilir.

Kalın sağlıcakla.