• DOLAR 34.944
  • EURO 36.745
  • ALTIN 2979.98
  • ...

Bismihi Teâla

Milyonarca öğrenci ve ebeveynleri için LGS tercihlerinde sona gelindi.

Ardından yerleştirmeler için geri sayım başlayacak.

Belki de heyecanın büyüğü bu süreçte yaşanır.

Gerçi tercih süreci bayrama takıldı.

Eğer uzatılmazsa 20 Temmuz’da son bulacak.

Tabii ki kafa karışıklığı sürüyor.

Nitelikli okul-niteliksiz okul ayırımı,

Ekonomik koşullar,

Sosyal çevre vs.

Hepsi de üzerinde düşünülecek faktörler.

Parası olan özel okullara, kolejlere yöneliyor.

Büyük karmaşa katlanarak sürüp gidiyor.

Eğer yerinde ve etkili çözüm sunulmazsa,

Dibe vuran okullar azımsanmayacak seviyeyi bulur.

O okullarda öğretmen olmak ayrı, öğrenci olmak ayrı bir dert; ebeveyn olmak da işin cabası!

Kaba tabirle LGS’eye yerleşmeyenleri ıskartaya çıkarıyoruz.

Sınavsız okulların bir kısmı diploma notuyla öğrenci alınca,

Liseler tam da ayrışmaya taraf eviriliyor.

Altta kalanın canı çıksın demeye yeminliyiz galiba…

Doğrusu zorlaştırıyoruz.

Bireyi yanı başındaki okulundan tutup uzağa fırlatmaya ha gayret!

Kilometrelerce yolda mekik dokumaya tam hız…

Zaman öldürmeye tam gaz…

Beslenme bozukluğuna açık davetiye…

Bütçeyi zorlamaya inat!...

Nerden bakılırsa bakılsın masraflı iş…

Oysa sistemin ödevi olanağı vatandaşa kolaylaştırmak değil midir?

Akademik yönden ortalamanın altındaki bireyleri aynı karede buluşturmak,

sancılı bir durum.

Buna bağlı olarak olumsuzluk da artmaz mı?

Zira olumsuzluk fırsat ve taraftar buldu mu yayılması içten değil.

Oysa olumlu bir zeminde dengeli dağıtılınca tesiri minimize edilebilir.

Akrandan öğrenme/etkilenme tersinir bir durumdur.

Her nedense olumsuz bir durum olduğunda adresi çevrede görürüz.

Akran etkileşimde olumlu etkilenmeler de söz konusudur.

Hem de tesiri gücü öyle yüksek oluyor ki,

Takdire şayan!...

Ta tabanda sınıflı bir ayrışma gelecek için sakıncalı değil midir?

Toparlayacak olursak;

Ailelerdeki kafa karışıklığı;

-BİR: dengeli akademik başarıyla

-İKİ: Islah edilebilir ortamın iyileşmesi ile  asgariye indirilebilir.

Bunun için zoraki nitelikli-niteliksiz okul ayrımının handikapları büyümeden,

Abartılı hava bulutları tam çökmeden

giderilmelidir.

Nihai söz: Düsturumuz zorlaştırmadan kolaylaştırmak olmalıdır.

Kalın sağlıcakla.