• DOLAR 34.388
  • EURO 36.852
  • ALTIN 2968.442
  • ...

Yumuşak savaşın yöntemlerinden biri muhatabın bütün yönleriyle tanınmasıdır. Böylece propagandanın etkisini göstermesiyle, vesveseler ve tuzaklar için önemli ortam hazırlanabilir. Muhatap yeterince tanınmadığında, etkilemek, aynı yolun yolcusu ve paylaşımcısı haline getirmek oldukça zordur. Muhatabı tanıyıp onunla ilgili bilgilerden yoğunca istifade edilir.

Eskiden düşmanın askeri gücünü ve coğrafik konumunu bilme önemliydi. Yumuşak savaşta ise muhatabın arzuları, istekleri ve ihtiyaçlarını tanıma önemlidir. Daha çok kültüre dayanan yumuşak savaşta araştırmalar neticesinde insanları tanıyarak, meyillerinden ve isteklerinden haberdar olarak düşünceleri ve davranışları üzerine etki oluşturulabilir. Örneğin muhatabın bazı şeylere ihtiyacı varsa bunları elde etmek için çabalayacak. Psikolojiden ve davranış biliminden istifade ederek muhatabın istekleri öğrenilip bu yönde geliştirilecek programlarla ona musallat olma imkanı elde edilebilir.

Şeytan, insanların alakaları doğrultusunda faaliyet yürütür. Derunlarından haberdar olamazsa da, insanların gözüne görünmemesi işini kolaylaştırmakta ve onlara yakınlaşmasına imkân tanımaktadır. Böylece insanların davranış ve isteklerini yakından teşhis edebilmektedir. Kalplerine tasallut için muhatapların istekleri doğrultusunda program geliştirip arkası gelmeyen bir çabanın içerisine girer.

İnsanlar kadın, mal ve makam gibi şeylere yöneldiklerinde bundan haberdar olan düşman, hedefleri doğrultusunda şahsa yaklaşır. Bunları ideal ve önemli hedefler olarak gösterip oraya doğru sevk ederek ruhuna tasallut etmeye çalışır.

“Kâfir olanlar için dünya hayatı cazip kılındı. (Bu yüzden) onlar, iman edenler ile alay ederler. Oysaki (iman edip) inkârdan sakınanlar kıyamet gününde onların üstündedir. Allah dilediğine hesapsız rızık verir.”  (Bakara 212)

Dünya ziynetlerinin birileri için büyük önem taşıması üzerine bundan istifadeye yönelen şeytan onun hayatına girme fırsatı yakalar. Dünya cazibeleri şeytanın insanları düşürdüğü en önemli silahlardır.

Nefsanî arzulara, (özellikle) kadınlara, oğullara, yığın yığın biriktirilmiş altın ve gümüşe, salma atlara, sağmal hayvanlara ve ekinlere karşı düşkünlük insanlara çekici kılındı. Bunlar, dünya hayatının geçici menfaatleridir. Hâlbuki varılacak güzel yer, Allah`ın katındadır.” (Al-i İmran 14)

Yumuşak savaşta şeytan; kadın, mal, çocuklar ve bunlar gibi nimetlere yönlendirirken istifadeye yoğunlaşır. Çirkin şeyleri güzel gösterir. Tabii güzellikleri pohpohlayıp insanların gözünde önemli hale getirip israfa yönlendirir. Böylece hedefinden uzaklaştırıp gaflete sürüklenmesine yol açar. (Hicr 39-40, Araf 31)

Yumuşak savaşta kullanılacak vasıtaları cazibeli hale getirmek şeytanın önemli görevlerindendir. Hak ile batılı karıştırıp batılı güzel bir kılıfla sunan şeytan, gönülleri etkileyip kendine doğru cezp etmeye çalışır.

Hz. Musa (as)`ın ümmetini tuzağa düşüren Samiri`nin yöntemi, bugün geliştirilmiş haliyle yumuşak savaşta kullanılmaktadır. Şeytana tapınma, küfür sözler söyleme, Allah`a düşmanlık, ahlaksızlık ve utanmazlık Samiri`nin buzağısı gibi yaygın bir şekilde filmlere konuk olup tabii davranışlar gibi lanse edilmektedir.

Allah Teâla Samiri`nin tuzağı için şunları zikreder:

“O da: Ben, onların görmediklerini gördüm. Zira o elçinin izinden bir avuç (toprak) alıp onu (erimiş mücevheratın içine) attım. Bunu böyle nefsim bana hoş gösterdi, dedi.” (Taha 96)

Muhatabın gönlünde kuşku oluşturmak için kullanılan malzemeler cazip şekilde yansıtılır. Muhatabın gönlü düşmanın cazip makyajıyla örtülen tuzaklarla elde edilmeye çalışılır. İletişim araçlarını kullanarak duyguları harekete geçirip batıl, hak gibi lanse edilir.

Yumuşak savaştaki yöntemlerden biri muhatabın gönlünü şüpheye sürüklemek! Bu yöntemden fazlaca istifade eden düşman, zayıf imana sahip gönülleri etkileyerek kendine doğru cezp eder. Fetih Suresinin 11 ve 12. ayetlerinde buna işaret edilir. Bir toplulukta gelişen İslami faaliyetleri sona erdirmek amacıyla gönüllerde oluşturulan kuşku haliyle muhatap, Mü`min kitleye karşı şüpheye sürüklenir. Düşmanın yalan propagandasının etkisinde kalıp Mü`minlere karşı cephe alıcı bir ruhiye kazandırılır.

Tarih boyunca ins ve cin şeytanlarının istifade ettiği yöntem bugünkü dünyada iletişim araçları vasıtasıyla yoğunca işlenmektedir. (Neml 22 ve 24, En`am 43, Ankebut 28)

Kadınlar tabii olarak güzelliğe meyillidir. Onların bu yönünden istifade eden şeytan, tuzağına düşürmek için bütün yöntemleri harekete geçirir. Kadın güzelliğini kullanma yöntemi birçoklarını tuzağa düşürecek kadar etkilidir. (Ahzap 28–29)

Hak ve batıl apaçıktır. Bahsedildiği zaman ferdi olarak birçokları bunları anlar. Ancak toplumun batıl tarafında durması gelişmeyi hak aleyhine çevirebilmektedir. Sosyal ve kültürel yoğunluğun etkisinde kalan insan buna göre mevzi almaktadır. Örneğin Hz. İbrahim (as)`in asrının putperestleri Hz. İbrahim`in kuvvetli delilleri karşısında inançlarının batıllığını fark ettiler, ancak amelde buna muhalefet ettiler. Çünkü toplumun baskın söylemi buna izin vermiyordu (Enbiya, 63–65)

Bu arada insan nefsi üzerine yoğunlaşan şeytan, süsleme yoluyla batılın çehresini ilgi çekici hale getirmekte, insanı buna sevk edip nefsin kölesi haline getirmekte ve kendi saffına çekmektedir. Diğer bir deyişle, nefsani arzuların tutkunu olan insan, özgürlük iddiasında bulunsa da hakikatte nefsinin esiridir. Nihayetinde şeytana uyup safına geçmektedir. (Yusuf 18, 83) İnsanların kurtuluşu için çabalayan Peygamberler, beşeri, şeytanın ve nefsin esaretinden kurtarıp gerçek özgürlüğe kavuşturmak için çabalamışlar. (Araf 157)

Kısaca da olsa yumuşak savaşta şeytani yöntemler irdelendiği zaman Müslümanların hangi hassas noktalarda tehlikelerle karşı karşıya oldukları görülebilir. Bunların tespit edilip takviye edilmesine, ins ve cin şeytanlarının nüfuzunun engellenmesine öncelik verilmelidir. Böylece düşmanın Müslümanların kalplerine tasallutunu engelleyip tuzakları boşa çıkarılmalıdır.

 

Yazarın Diğer Yazıları