"Vergi İncelemelerinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik"te yapılan değişiklikler, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Yapılan düzenlemeyle birlikte, artık vergi denetim süreçlerinde elektronik sistem araçları kullanılabilecek. Bu sistemler; defter ve belgelerin sunulması, tutanakların hazırlanması ve görüntülü ya da sesli görüşmeler gibi işlemleri kapsayacak şekilde tanımlandı.

Yeni düzenlemeyle birlikte, mükelleflerin defter ve belgeleri elektronik ortamda sunması halinde, sistem üzerinden bu sunumu belgeleyen resmi bir kayıt oluşturulacak. Bu belge, mükellef ya da onun adına ibraz yetkisi verilen kişiler tarafından güvenli elektronik imza ile onaylanacak.

Ayrıca vergi inceleme tutanakları da artık tamamen dijital ortamda hazırlanabilecek. Bu tutanaklar da aynı şekilde, mükellef veya vekili tarafından güvenli e-imza ile imzalanarak süreç tamamlanacak.

Bu değişiklikle, vergi denetim süreçlerinde zaman ve kaynak tasarrufu sağlanması, mükelleflerin daha hızlı ve kolay şekilde işlemlerini gerçekleştirmesi amaçlanıyor. Aynı zamanda, belgelerin dijital ortamda güvenli biçimde saklanmasıyla birlikte, bürokratik yüklerin azaltılması hedefleniyor.

Muhabir: Hamza Durmaz