Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği'nde yapılan değişikliklerle sürücüleri yakından ilgilendiren birçok konuda yeni kurallar yürürlüğe girdi. Düzenlemeyle telefon tutucuları, araç içi dijital ekranlar ve ses sistemlerinin kullanımına ilişkin belirsizlikler giderildi.
Yeni yönetmeliğe göre, direksiyon simidi veya gösterge panelinin en üst seviyesinden itibaren 5 santimetreyi aşmayan yükseltiler ile ön cama monte edilen araç kameraları ve telefon tutucuları ceza kapsamı dışında tutuldu. Böylece navigasyon amacıyla kullanılan telefon tutucuları ve araç kameralarının görüşü engelleyici unsur olarak değerlendirilmeyeceği açıkça hükme bağlandı.
Sürücülerin dikiz aynasına astığı araç kokuları ve benzeri aksesuarların kullanım sınırları da belirlenirken, fabrika çıkışında araçlarda bulunan dijital ekranların da istisna kapsamında olduğu ve cezai yaptırıma tabi olmayacağı ifade edildi.
Ses sistemlerine standart getirildi
Yönetmelikle araçlardaki ses sistemleri için de yeni kriterler belirlendi. Buna göre, araçlarda bagaj bölümünde bir adet en fazla 45 Hz subwoofer ile bir adet en fazla 300 watt gücünde amplifikatör bulundurulmasına izin verildi.
Ancak ses sistemleri nedeniyle işlem yapılabilmesi için sesin araç dışına taşarak kamu düzenini ve çevre sakinlerinin huzurunu bozması ve bu durumun somut şekilde kayıt altına alınması şartı getirildi.
Araç içi ekranların kullanımına açıklık getirildi
Yeni düzenleme, araç içi dijital ekranların kullanım amacını da netleştirdi. Sürüş, park ve navigasyon desteği sağlayan ekranların yanı sıra araç içi ve dışı kameralar, kayıt cihazları ile araç ayarlarının kontrol edildiği ekranların kullanımı serbest bırakıldı.