Xiaomi, YU7 modelini Pekin’deki 13 showroomunda piyasaya sürdü ve Temmuz ayında araç için sipariş almaya başlayacak. Şirket, geçen yıl piyasaya sürülen ve Aralık ayından bu yana aylık bazda Tesla'nın Model 3'ünü geride bırakan sportif SU7 sedan modelinin başarısını tekrarlamayı hedefliyor. Analistler, YU7’nin Tesla’nın en çok satan modeli olan Model Y’ye ciddi bir tehdit oluşturabileceğini belirtiyor, ancak lansman, Xiaomi’nin Çin’in son derece rekabetçi elektrikli araç (EV) pazarında görece yeni bir oyuncu olduğu bir dönemde gerçekleşti ve şirket, son zamanlardaki bir dizi tartışmanın ardından yeni EV siparişlerinde düşüş yaşadı.
Çinli yetkililer, Mart ayı sonunda sürüş destek modunda olan bir SU7'nin karıştığı ölümcül bir otoyol kazasını soruşturuyor ve Xiaomi, müşterilerin sahte reklam şikayetleri üzerine “yeterince net olmayan” pazarlama nedeniyle özür diledi.
Showroomda sadece Xiaomi araçlarına uyumlu aksesuarların bulunduğu özel bir alan ve rekabetçi fiyatlandırma, onun dikkat çekici yönleri arasında yer aldı. Xiaomi, YU7’nin fiyatını Temmuz ayında açıklayacağını duyurdu.
HSBC Qianhai, geçen hafta yayınladığı bir notta, yeni SUV’un fiyatının 230.000 yuan ile 330.000 yuan (31.989 - 45.898 ABD doları) arasında olacağını tahmin etti ve Xiaomi’nin bu yıl 100.000 adet YU7 ve 2026’da 249.000 adet sevkiyat yapabileceğini öngördü.
Model Y'nin Çin'deki başlangıç fiyatı 263.500 yuan.
(1 ABD doları = 7.1899 Çin yuanı)




