Lübnan'ın güneyinde soykırımcı israil askerlerinin açtığı ateş sonucu iki kişi şehit olurken, bir kişi de yaralandı. Olay, İran ile ABD arasında İsviçre'de yürütülen görüşmelerin ardından ilan edilen ateşkes sonrasında yaşanan ilk ölümcül ihlal olarak kayıtlara geçti.
Lübnan resmi haber ajansının aktardığına göre, Nebatiye el-Fevka beldesindeki Deyr Mahallesi'nde yol açma çalışmaları yürüten bir iş makinesinin yakınında bulunan sivillere israil askerleri tarafından makineli tüfeklerle ateş açıldı. Saldırıda iki genç şehit olurken, bir kişi yaralandı.
"Ateşkese açık ihlal"
Hizbullah tarafından yapılan açıklamada, saldırının enkaz altındaki cenazeleri çıkarmak ve yolları açmak için çalışan sivilleri hedef aldığı belirtildi.
Açıklamada, şehitlerden birinin belediye çalışanı olduğu ifade edilirken, İsrail'in eyleminin direnişin şu ana kadar bağlı kaldığı ateşkes anlaşmasının açık bir ihlali olduğu vurgulandı.
Nebatiye ve Bint Cubeyl'de yeni saldırılar
Öte yandan israile ait bir insansız hava aracının Nebatiye kazasına bağlı Kefr Tebnit beldesine saldırı düzenlediği, eş zamanlı olarak bölgede ses bombaları kullanıldığı bildirildi.
Bint Cubeyl ilçesinde ise İsrail'e ait bir keşif uçağının Baraşit ve Ayta el-Cebel beldelerine ses bombaları attığı, Hadatha beldesinin çevresinde de yangın çıkarıldığı aktarıldı.
İsviçre görüşmeleri sonrası ateşkes mekanizması kurulmuştu
İran ve ABD heyetlerinin pazar günü İsviçre'de gerçekleştirdiği görüşmelerde Lübnan'daki ateşkesin uygulanmasını denetlemek amacıyla İran, ABD, Lübnan, Katar ve Pakistan'ın katılımıyla bir "uyuşmazlık çözüm mekanizması" kurulması konusunda anlaşmaya varılmıştı.





